پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3372 تاریخ : 1390/10/04-00:00:00
,11,
گزارش نیکزاد از مسکن وراه کشور

گزارش نیکزاد از مسکن وراه کشور

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر 4 میلیون شغل را در کشور تثبیت کرد، گفت: به ازای هر 69 مترمربع یک شغل در کشور ایجاد می شود که با احتساب ساخت 270 میلیون متر مربع م

  نیکزاد در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به یکم دیماه روز راهداری، گفت: 321 میلیون جابه جایی مسافر در کشور با وسایل نقلیه عمومی در دریا،‌ هوا، ریل و جاده صورت می پذیرد که عمده این جابه جایی از طریق جاده هاست. وی افزود: از 200 هزار کیلومتر راه در کشور، 110 هزار کیلومتر آن در روستاها و 90 هزار کیلومتر آن شامل آزادراهها، بزرگراهها و راههای اصلی و فرعی است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تا قبل از سال 1383 ، سالانه 26 هزار و 200 نفر از هموطنان ما در جاده ها جان خود را از دست می دادند، افزود: اگر این روند ادامه پیدا می کرد، اکنون شاهد 52 هزار و 600 نفر کشته در سال در جاده های کشور بودیم. نیکزاد تصریح کرد: توجه دولت به این بخش و پیگیری مسئولان مربوطه باعث شد که این تعداد در سال گذشته به 23 هزار و 200 نفر برسد که به متوسط جهانی نزدیک است. وی با اشاره به اینکه کاهش 10 درصدی تعداد کشته ها در سال، جزء اهداف برنامه پنجم است، بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال، به کاهش 12 و نیم درصدی تلفات در جاده ها دست یافتیم و با یک مدیریت جمعی و با همکاری سازمان ها به این امر مهم در برنامه پنجم دست پیدا خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در نوروز سال 1391 در ارایه خدمت در بزرگراه ها و محل اخذ عوارض تحول ایجاد می شود، افزود: اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب با ریل و آزادراه و بزرگراه جزو اهداف استراتژیک وزارت راه و شهرسازی است. نیکزاد اظهار داشت: با ایجاد 80 کیلومتر راه آهن و اتصال به کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان و همچنین با ایجاد 33 کیلومتر راه آهن و اتصال شلمچه به بندر استراتژیک، به ترانزیت 12 میلیون تن در سال دسترسی پیدا کردیم که درآمدی مطلوبی از این راه کسب شد. وی بابیان اینکه تاکید بر اهداف استراتژیک سال 1404 ناوگان هوایی و بنادر توسعه یافت که افزایش ظرفیت بار و مسافر را در پی داشت، افزود: امسال در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل با 1500 دستگاه اتوبوس، 2500 دستگاه مینی بوس و 20 هزار دستگاه کامیون کار بزرگی را آغاز کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک دولت و مجلس اعلام کردیم که همه روستاهای بالای 50 خانوار باید جاده های آسفالت داشته باشند. نیکزاد افزود: برای تحقق این اهداف، 14 هزار کیلومتر راه و آسفالت نیاز است که امسال به 7 هزار و 500 کیلومتر آن دست خواهیم یافت و در سال آتی نیز کل اهداف تحقق خواهد یافت. وی با اشاره به اینکه قصد داریم تمام طرح هایی که پیش از این در بحث ریلی، جاده ای و بندری آغاز شده است به اتمام برسد و بناست به عرصه نوین وارد شویم، بیان کرد: باید در مسیر تهران ـ‌ مشهد، قطار سریع السیر با تأکید رئیس جمهور راه اندازی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از بخش خصوصی دعوت می کنم در ساخت کشور حضور پیدا کند، گفت: در کشور بالغ بر 6 هزار و 400 پیمانکار مورد تأیید در بخش راه با 48 هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری و 330 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم داریم که اگر اینها وارد عرصه شوند، این کشور در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته خواهد شد. نیکزاد افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، همکاران ما در حمل و نقل، امتحان خوبی را پس دادند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 550 طرح با 17 هزار کیلومتر اعم از راه آهن ، بزرگراه ، آزادراه ، راه روستایی، طرح های فرودگاهی و هواشناسی و طرحهای بندری با 8 هزار میلیارد تومان امسال افتتاح خواهد شد. نیکزاد افزود: تعدادی از این طرحها افتتاح شده و تعدادی آماده افتتاح است و تعدادی تا آخر سال افتتاح خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اشتغالزایی بخش مسکن در کشور، بیان کرد: به ازای هر 69 مترمربع یک شغل در کشور ایجاد می شود که با احتساب ساخت 270 میلیون متر مربع مسکن مهر، با قاطعیت اعلام می کنم که بخش مسکن 4 میلیون شغل را تثبیت کرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران