پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3337 تاریخ : 1390/09/30-00:00:00
,20,
مرحله دوم هدفمندی یارانه ها امسال اجرایی می شود

رییس جمهوری:

مرحله دوم هدفمندی یارانه ها امسال اجرایی می شود

رییس جمهوری با بیان این که دولت در صدد است در دو سه گام دیگر همه یارانه ها را در اختیار مردم قرار دهد، گفت: ان شاء الله همین امسال گام دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا می کن

 به گزارش بانک و صنعت، دکتر محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در ادامه برنامه های چهارمین سفر استانی دولت به استان تهران در جمع پرشور مردم ورامین در ورزشگاه تختی این شهر افزود: اعتقاد من این است و ان شاء الله به این سمت حرکت می کنیم که ظرف دو سه گام دیگر، همه یارانه ها را در اختیار مردم قرار بدهیم که مردم خود در رابطه با حق خود تصمیم بگیرند و تجربه نشان داده است که مردم بهتر تشخیص می دهند که آن را چگونه هزینه کنند.

 

** هشدار به التهاب آفرینان

رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اقدامات عده ای در مخالفت با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: آنها با بهانه های گوناگون، جوسازی و تبلیغ می کردند تا ملت را از این کار بزرگ منصرف کنند.

رییس جمهوری با بیان این که این عده تلاش کردند تا فضای کشور را ناامن و متلاطم جلوه دهند تصریح کرد: آنها می خواستند با ایجاد التهاب و نگرانی و برهم زدن ثبات اقتصاد کشور، به سوء استفاده پرداخته و جیب های خود را پر کنند و رفتارهای طبیعی اقتصادی مردم را دچار خدشه کنند و با دلال بازی به مردم ضربه بزنند.

احمدی نژاد با هشدار به التهاب آفرینان و شایعه پراکنان ادامه داد: از سوی دیگر، آنها در تلاش بوده اند که مانع ادامه حرکت، تکمیل طرح های تحولی و پیشرفت ملت ایران شوند.

رییس قوه مجریه ادامه داد: همه هوشیار باشند، بسیاری شایعه ها ساخته و پرداخته این گروه است، آنها به دنبال ایجاد تلاطم در بازار هستند اما به مردم اطمینان می دهم که هیچ مشکلی نداریم و اگر در هر نقطه کشور مشکلی پیش آید مردم را در جریان می گذاریم و برای حل آن مشکل از مردم کمک خواهیم گرفت اما به لطف خدا هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی خطاب به ملت ایران تاکید کرد: همه باید در مقابل این شایعات هوشیار باشیم، اتفاق خاصی نیفتاده و اقتصاد کشور با ثبات و آرام است.

رییس جمهوری با دعوت از مردم به هوشیاری در این زمینه خاطرنشان کرد: از ملت عزیز ایران استدعا دارم به این حرف ها توجه نکنند چرا که ما زندگی معمول و با آرامش خودمان را داریم.

وی تاکید کرد: اگر خبر ویژه یا مشکلی بود اول کسی که مردم را در جریان خواهد گذاشت خود دولت است.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه در کشورهیچ چیز کم و کسر نیست و همه انبارها پر است، در خصوص ذخایر ارزی و طلا گفت: ذخایر ارزی ما آنقدر زیاد است که در طول تاریخ چنین ذخایر ارزی در کشور وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ذخایر طلای کشور هم هیچ گاه تا این حد زیاد نبوده است که اگر حتی به آن اضافه هم نشود، تا 15 سال طلا برای مصرف کشور در اختیار داریم.

 

** تبدیل ایران به صادرکننده عمده بنزین، دستاورد بزرگ هدفمندسازی یارانه ها

رییس جمهوری که یک سال پس از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سخن می گفت، خاطرنشان کرد: هوشمندی و تعهد مردم در اجرای این قانون، باعث شد به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

وی صرفه جویی ناشی از اجرای این قانون در مصرف سوخت از جمله بنزین را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم یادآور شد و گفت: ایران سال آینده در زمره صادرکنندگان اصلی بنزین در جهان قرار می گیرد که تمام درآمد آن را برای ملت و ساختن کشور صرف خواهیم کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد که اگر قانون هدفمندسازی یارانه ها اجرا نمی شد، باید 15 میلیارد دلار از منابع کشور برای واردات بنزین به دیگر کشورها پرداخت می شد اما امروز این مبلغ در خدمت سازندگی کشور است و همچنین صادرات بنزین را نیز آغاز کرده ایم.

رییس قوه مجریه از کاهش فاصله طبقاتی در جامعه به عنوان دستاورد دیگر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نام برد و یادآور شد: جمعی از مردم به نیازهای اولیه محتاج بودند و در نقطه مقابل، افرادی 30 یا 40 برابر آنان از یارانه ها استفاده می کردند که امروز مقداری فاصله ها کاهش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل قانون هدفمندسازی یارانه ها فاصله طبقاتی در کشور به حداقل برسد و هر کس حق خود را از یارانه ها در جیب خود داشته باشد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع پرشور مردم ورامین گفت: امروز ساختن ایران بالاترین عمل صالح و انقلابی است.

وی متذکر شد که همه همت دشمنان بر جلوگیری از ساختن و پیشرفت ایران است چرا که آنها می خواهند مانع از شکوفا شدن تمام استعدادها و ظرفیت های ملت ایران شوند و اجازه ندهند تا ملت ایران از همه استعدادها و توانمندی های خود استفاده کند.

احمدی نژاد با یادآوری این که دولت سال ها مطالعه و موانع بر سر راه پیشرفت ایران را شناسایی کرد، هدفمندی یارانه ها را در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: دولت یک برنامه تحول اقتصادی در هفت سرفصل تهیه کرد و با جمع آوری نظرات کارشناسان، علما، متخصصان و باتجربه ها اجرای آن را آغاز کرد.

رییس جمهوری در ادامه وجود اسراف، مصرف فراوان، بی عدالتی، بهره وری، کیفیت پایین و فاصله طبقاتی بسیار بالا را از جمله شرایط اقتصاد کشور قبل از هدفمندی یارانه ها برشمرد و اجرای این قانون را در راستای اصلاح و جبران بخشی از این مشکلات عنوان کرد.

احمدی نژاد با یادآوری این که پیش از اجرای این قانون، دولت خود یارانه ها را توزیع می کرد از برداشته شدن این محدودیت و مشارکت مردم در اقتصاد و هزینه کرد یارانه ها به عنوان 'مهمترین اتفاق' در فرایند هدفمندسازی یارانه ها یاد کرد.

رییس قوه مجریه یادآور شد: دولت پیش از این، یارانه ها را خود تقسیم می کرد اما پس از اجرای قانون خود را کنار کشید و حق هر کسی را در جیب خودش گذاشت تا هر ایرانی و هر خانواده خود تصمیم بگیرد تا پولش را چگونه خرج کند و پس از آن بود که همت، هوشمندی و تعهد مردم باعث دستاوردهای بزرگ شد.

 

** ضرورت حرکت انقلابی برای ریشه کنی بیکاری

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم ورامین، تاکید کرد: کارهای فراوانی باید انجام شود که یکی از مهمترین آنها شکل گیری حرکت انقلابی و جهشی برای ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری جوانان است.

احمدی نژاد با بیان این که در مسیر اشتغالزایی، اقداماتی را باید دولت و کارهایی را نیز مردم انجام دهند، گفت: دولت باید پشتیبانی، تسهیلات بانکی و راهنمایی و دادن امکانات را انجام دهد تا همه با هم همراه با مردم برای ساختن و ساختن کشور تلاش کنیم تا با آباد کردن مزارع، کارخانه ها و دامداری ها برای جوانان ایجاد اشتغال شود.

رییس قوه مجریه اظهار داشت: هر کسی دلسوز کشور است امروز باید برای ساختن ایران اسلامی و ایجاد اشتغال تلاش کند.

 

** عملیات ساخت متروی ورامین و شهرهای اطراف آغاز می شود

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره خواسته مردم شهرستان ورامین در زمینه بهره مندی از قطار شهری (مترو)، گفت وگوی خود با وزیر راه وشهرسازی در این زمینه را به اطلاع مردم منطقه رساند و گفت: مقرر شد که عملیات ساخت مترو برای ورامین و شهرهای اطراف در سال 91 آغاز شود.

احمدی نژاد در جمع پرشور مردم ورامین در دور چهارم سفرهای استانی یادآور شد: خدا انسان را برای تعالی کمال و رسیدن به او خلق کرده و شهادت، نقطه اوج کمال است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری واقعه جانسوز عاشورا، کربلا را صحنه نمایش عبودیت مطلق امام حسین (ع) و یاران وی توصیف کرد و گفت: بریدن از همه امور هستی، تمایلات و خواسته ها و به خدا پیوستن اوج کمال است که در حادثه کربلا به زیبایی به تصویر کشیده شد.

رییس جمهوری در ادامه سخنانش درباره واقعه عاشورا با یادآوری این که امام حسین (ع) همه دار و ندارش را برای برپاداشتن توحید، عدالت و پرچم رسالت حضرت محمد (ص‌) نثار کرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) با قطع رابطه از همه دنیا، درس آزادگی، عزت و کمال را به همه بشریت عرضه کرد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: تا زمانی که باب شهادت باز است باب ذلت و خواری بسته است و کسی که آماده شهادت باشد هیچگاه لباس ذلت را نخواهد پوشید.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت : باید سپاسگزار خداوند بود که ملت ایران پیرو امام حسین (ع)، دانش آموز مکتب شهادت و پرچمدار عزت و مایه امید آزادگان جهان است.

رییس جمهوری در ادامه نقش آفرینی مردم شهرستان ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: خدا را سپاسگزاریم که در مقطعی از تاریخ ایران و انقلاب، مردم ورامین با پذیرش فرهنگ حسینی، سیاهی، ظلمت، حاکمیت فاسدها و مستکبران را در هم شکسته و راه آزادی و آزادگی را در برابر ملت ایران قرار دادند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران