پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3270 تاریخ : 1390/09/26-00:00:00
,1,
بنزین ناخالص و خودرو بی‌کیفیت؛ دو مولد شارژ آلودگی تهران

بنزین ناخالص و خودرو بی‌کیفیت؛ دو مولد شارژ آلودگی تهران

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، استفاده از بنزین ناخالص و خودروهای بی‌کیفیت را یکی از علت‌های افزایش الودگی شهر تهران خواند و خواستار افزایش کیفیت این محصول‌های

 به گزارش روز شنبه خبرگزاری یانک و صنعت، محمدحسین مقیمی با اشاره به اینکه‌اکنون آلودگی شهر تهران به حد هشدار رسیده است، افزود: در چند سال اخیر مسئولان برای کاهش آلودگی این شهر اقدام‌های زیادی انجام داده‌اند، اما متأسفانه بیشتر طرح‌ها به اتمام نرسیده است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای طرح‌های ضربتی برای کاهش آلودگی شهر تهران، گفت: طرح‌هایی مانند طرح زوج‌وفرد کردن خودرو و تعطیلی شهر تنها تأثیر مقطعی دارد، از این‌رو مسئولان باید برای حل مشکل الودگی تهران راه‌حل دیگری بی‌اندیشند.
وی افزایش و توسعه حمل‌ونقل عمومی را یکی از راه‌ها برای کاهش آلودگی شهر تهران خواند و افزود: قرار بود که با اجرای این طرح حدود ۷۵ درصد از رفت‌وآمد مردم به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی انجام شود، اما تاکنون این میزان محقق نشده است.
این نماینده مجلس هشتم، عملکرد ناوگان تاکسی و اتوبوس در شهر تهران را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: این در حالی است که شهر تهران در بخش راه‌آهن شهری هنوز به میزان مطلوب نرسیده است.
مقیمی با بیان این که یکی از علت‌های افزایش آلودگی شهر تهران، تولید خودروهای بی‌کیفیت است، یاد‌آور شد: کیفیت خودرو به طور حتم در میزان آلایندگی هوا نقش به‌سزایی دارد، از این‌رو دولت باید برای افزایش کیفیت این محصول‌ها اقدام مناسبی را انجام دهد.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس هشتم، با اعلام این که سوخت مصرف شده در کشور به‌ویژه تهران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: هم‌اکنون بنزین مصرف شده در کشور ناخالص است.
عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، ادامه داد: طرح‌هایی مانند جایگزینی خودرو فرسوده با خودرو جدید و اجرای دولت الکترونیک از طرح‌هایی بوده است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
بر اساس استانداردها، باید فاصله میزان آلودگی صوتی در شب و روز ۱۰ دسی‌بل باشد، اما در تهران این رقم میان سه تا چهار دسی‌بل است، این یعنی شهر آرامش ندارد.
از طرفی میدان دید به عنوان ارزش مهمی در شهرهای دنیا مطرح است، اما در تهران تعداد روزهایی که می‌توان آسمان زیبایی را مشاهده کرد، هر روز کمتر می‌شود امیدواریم با اقداماتی که می‌شود، بتوان به استانداردها رسید.
این در حالی است که در سال ۸۹ نیز وزارت بهداشت با ارائه مدل سازمان جهانی بهداشت حدود چهار هزار موردمرگ را به آلودگی هوا منتسب کرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران