پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3268 تاریخ : 1390/09/24-00:00:00
,13,
50 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران واریز شد

50 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران واریز شد

رییس سازمان چای کشور گفت: 50 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران استان های شمالی کشور به حساب آنها واریز شده است.

 

'به گزارش بانک و صنعت، علی محرر'  افزود: این مبلغ شب گذشته به حساب عابر بانک سپه آنها واریز شده و هم اکنون کشاورزان چایکار استان های گیلان و مازندران می توانند مبلغ را از حساب های خود برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 350 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی نیز از دی ماه بتدریج پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان چای ادامه داد: طی سال جاری افزون بر 91 هزار تن برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران خریداری شده که بیش از 33 درصد درجه یک و حدود 67 درصد برگ سبز خریداری شده درجه دو است.

وی با یادآوری اینکه کار خرید تضمینی برگ سبز چای از 10 اردیبهشت ماه آغاز شد، گفت: با همکاری بانک سپه و توزیع کارت عابر بانک بین چایکاران گیلانی و مازندرانی، تا نیمه مرداد ماه قسمتی از مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

محرر، زمان برداشت برگ سبز چین دوم را از تیر ماه ذکر کرد و افزود: برای استحصال چای خشک، امسال 165 واحد چای سازی با سازمان چای کشور قرارداد بستند که 160 واحد مشغول خرید تضمینی از کشاورزان چایکار هستند.

وی ضمن قدردانی از اهتمام مهدی سعادتی استاندار گیلان و رییس ستاد راهبردی چای در فراهم شدن مقدمات کار و پیگیری های مربوطه با محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری گفت: امسال 10 شرکت خصوصی برای خرید چای خشک کارخانه‌های چای سازی اعلام آمادگی کرده و با عقد قرارداد مستقیم با این کارخانه‌ها مشغول خرید چای خشک تولیدی شدند.

استان‌های گیلان و مازندران 34 هزار هکتار باغ چای دارند که به‌ترتیب 85 و 15 درصد سهم تولید چای کشور را به خود اختصاص داده‌اند، هر ساله حدود 40 هزار تن چای خشک از این استان ها به دست می‌آید و مجموعاً 60 هزار خانوار چایکار در گیلان و مازندران از این راه امرار معاش می کنند.

شورای عالی اقتصاد نرخ خرید تضمینی در فصل زراعی امسال برای هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک را شش هزار ریال و درجه دو را سه هزار ریال تعیین کرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 424
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران