پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3259 تاریخ : 1390/09/23-00:00:00
,15,
 ساخت سریعترین دوربین دنیا

در دنیای فناوری و دیجیتال

ساخت سریعترین دوربین دنیا

با ساخت یک دوربین دیجیتال استثنایی، عکاسی از سریع ترین رویدادهای طبیعی و حتی حرکت نور ممکن شده است.

این دوربین می تواند در هر ثانیه تا حداکثر 0.6 تریلیون فریم عکاسی کند و به این ترتیب با استفاده از آن می توان از جزییات حرکت اشعه لیزر در هوا عکس های متعددی تهیه کرد.
دوربین یاد شده توسط محققان دانشگاه ام آی تی تهیه شده و آنها می گویند کماکان در تلاش برای بهینه سازی این دوربین و افزایش امکانات آن هستند. دوربین مذکور می تواند پالس های بسیار کوتاه اشعه لیزر را که ظرف مدت تنها 50 فمتو ثانیه ( هر فمتو معادل با یک کواردیلیوم یا یک میلیونیم یک بیلیون می باشد) منتشر می شوند، ثبت کند.
چنین دوربینی برای عکس برداری های تخصصی حرفه پزشکی بسیار مفید بوده و کاربردهای علمی تخصصی دیگری در هواشناسی، رشته فیزیک، دانش هسته ای و... دارد.
ابعاد فریم هایی که توسط این دوربین ثبت شده 500 در 600 پیکسل بوده است. نزدیک ترین رقیب این دوربین تنها قادر به ثبت چند میلیون فریم در ثانیه بوده است.
هنوز مشخص نیست چه زمانی امکان استفاده عمومی تر از این دوربین فراهم می آید.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران