پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3243 تاریخ : 1390/09/23-00:00:00
,20,
سوء استفاده از نام ائمه در قرض الحسنه ها

وزیر اقتصاد:

سوء استفاده از نام ائمه در قرض الحسنه ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره قمار خواندن معاملات آتی سکه،اظهار داشت:معاملات آتی سکه مصوبه شورای عالی بورس را دارد و اقدامی قانونی

به گزارش بانک و صنعت، سیدشمس‌الدین حسینی در حاشیه همایش بررسی نقش بانکداری اسلامی در تامین مالی با تاکید بر بانکداری قرض‌الحسنه گفت: آنچه که هم‌اکنون در معاملات آتی سکه صورت می‌گیرد مصوبه شورای بورس و پیوست تایید کمیته فقهی شورای عالی بورس را دارد.
وی در خصوص ادغام منابع قرض‌الحسنه با منابع دولتی نیز اظهار داشت: تلفیق دو نوع منابع بانکی قرض‌الحسنه و منابع دولت در این جهت انجام می‌شود و علت اینکه وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه را با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل صندوق مهر رضا انتخاب کرده، همین موضوع است.
سخنگوی اقتصادی دولت از بازگشت طرح کسب و کار با توجه به انتقادات اخیر به کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس خبر داد و گفت: اختیارات و مسئولیت‌ها باید در چارچوب قانون اساسی تعبیه شود.
حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً انتقاداتی نسبت به طرح کسب و کار صورت گرفته است، آیا دلیل عدم برگزاری نشست‌ اخیر شورای گفتگو به این موضوع باز می‌گردد یا خیر، گفت: عدم برگزاری جلسه شورای گفتگو ارتباطی با طرح کسب و کار و انتقادات مربوط به آن ندارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اظهار نظر معاون پارلمانی دولت نسبت به این طرح نظر کل دولت است. دغدغه‌‌هایی در دولت نسبت به طرح مذکور وجود دارد و آن این است که برخی از امور حاکمیتی در یک نهاد غیرحاکمیتی تعبیه شده و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه دولت در ابتدای امر با کل طرح مخالفت کرده بود، تصریح کرد: البته مخالفت با طرح بهبود فضای کسب و کار نیست بلکه اساساً بهبود فضای کسب و کار در چند سال گذشته توسط دولت دنبال شده و به آن اعتقاد دارد.
وی از بازگشت طرح در بخش‌هایی که مورد انتقاد بوده به کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با بحث‌هایی که در کمیسیون صورت می‌گیرد نگاه‌ها به یکدیگر نزدیک شود.
وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاری در مورد اصلاح پول ملی گفت: لایحه اصلاح پول ملی در کارگروه طرح تحول دولت آماده شده و در دستور کار دولت است و کمیسیون اقتصادی دولت باید به آن رسیدگی کند.
حسینی در مورد طرح تحول نظام بانکی گفت: براساس طرح تحول بانکی و حکم قانون برنامه پنجم توسعه، بانک مرکزی موظف است که بانک جامع اطلاعات مشتریان را تکمیل کند.
وی بر نظارت دقیق‌تر بر موسسات پولی و اعتباری و بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در جلسه امروز شورای پول و اعتبار به این موضوع هم توجه خواهد شد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واگذاری دو باشگاه پیروزی و استقلال گفت: ورزش از اموری است که جنبه‌های حاکمیتی آن در اختیار دولت باقی خواهند ماند اما تصدی‌گری‌های آن باید واگذار شود و باشگاه‌ها از جمله پیروزی و استقلال جزو فهرست واگذاری‌ها هستند.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیر ورزش و امور جوانان گفت: واگذاری‌ها به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که ابعاد اجتماعی ورزش و به ویژه با توجه به پرطرفدار بودن دو باشگاه مذکور و مردمی بودن آنها شرایطی فراهم خواهد شد که نقصی در فرآیند واگذاری‌ها ایجاد نشود.
حسینی همچنین در مورد تلفیق منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق مهر امام رضا(ع) گفت: دولت به این جمع‌بندی رسیده است که منابع خود را با منابع بانک قرض‌الحسنه تلفیق کند و این موضوع شکست محسوب نمی‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در این تلفیق موجودیت هیچ‌یک از آنها از بین نخواهد رفت بلکه با ساز و کارهای قانونی می خواهیم هم افزایی در منابع آنها ایجاد کن



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران