پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3210 تاریخ : 1390/09/21-00:00:00
,8,
افت چشمگیر معاملات فرابورس

افت چشمگیر معاملات فرابورس

حجم کل سهام معامله شده در بازار فرابورس با 70 درصد افت نسبت به معاملات روز شنبه به 25 میلیون سهم رسید.

 به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،در بازار دیروز تنها 25 میلیون سهم و حق‌تقدم در 4805 مرتبه میان سهامداران فرابورسی جابه‌جا شد و ارزش کل معاملات به رقم 93 میلیارد ریال بالغ شد که این رقم در مقایسه با مبادلات روز ماقبل با 60 درصد افت مواجه شده است.

در همین حال، روز گذشته بیشتر نمادهای معامله شده در بازار با افت قیمت به کار خود پایان دادند به طوری که از 54 نماد معامله شده 40 نماد با افت قیمت مواجه شدند.
 در این میان نمادهای «ثباغ»، «وگستر»، «وایران»، «خفناور»، «فولای»، «سمگا» و «نوین» هر کدام با افت نرخ در محدوده 5 درصد، بیشترین کاهش ارزش را تجربه کردند.
این در حالی است که تنها 5 نماد سرمایه‌گذاری خوارزمی، بانک تات، سرمایه‌گذاری توسعه شمال، بیمه ما و امتیاز تسهیلات مسکن دوره مهرماه 89، به عنوان نمادهای مثبت دیروز شناخته شدند.

در این میان، بیمه ما با ثبت رشد 94/4 درصدی و رسیدن به نرخ 1274 ریال، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد. همچنین با معامله تنها 44 سهم بیمه ما در بازار دیروز، در پایان معاملات صف خریدی معادل 13 میلیون سهم برای سهم مزبور باقی ماند.
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابه‌جایی 12‌هزار و 560 برگه داشت. همچنین در این بازار 12 هزار و 230 برگه اوراق اجاره ماهان2، 11 هزار و 70 برگه اوراق اجاره امید، 10 هزار و 505 برگه مشارکت مسکن مهر، 5 هزار و 380 برگه مشارکت نارنجستان، هزار و 880 برگه مشارکت نفت فصلی و 10 برگه مشارکت ایران شرق خرید و فروش شد.قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز اندکی کاهش داشت و در مرز 72 هزار تومان معامله شد.
عرضه بلوکی تولید نیروی برق خلیج فارس
از سویی دیگر، سازمان خصوصی‌سازی در راستای اجرای اصل44، 100 درصد از سهام تولید نیروی برق خلیج فارس را به وکالت از سازمان تامین اجتماعی به صورت بلوکی در بازار سوم فرابورس، عرضه می‌کند.
معاونت نظارت و عملیات فرابورس با اعلام این خبر افزود: ارزش پایه شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس، 2 هزار و 932 میلیارد و 160 میلیون ریال برآورد شده است. حسن محمد‌تبار گفت: سازمان خصوصی سازی340 میلیون سهم از این شرکت را که قیمت پایه هر سهم 8 هزار و 624 ریال تعیین شده، روز دوشنبه 28 آذر به صورت یکجا و در بازار سوم و با شرایط نقد عرضه می‌کند.
محمد‌تبار افزود: در حال حاضر شرکت توانیر مالک 100 درصد سهام آن محسوب می‌شود. سرمایه این شرکت نیز 340میلیارد ریال است. زمینه فعالیت تولید نیروی برق خلیج فارس، تولید و فروش انرژی برق در چارچوب مقررات و ضوابط بازار برق، انجام اقدامات لازم به منظور ارتقای بهره‌وری، بهینه‌سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه است.

به گفته وی، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 87 میلیارد و 964 میلیون و 800 هزار ریال است برای تضمین تعهدات به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز یا ارایه کنند.
همچنین، قیمت تولید برق نیروگاه در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند. همچنین خریدار نیروگاه متعهد می‌شود، تعهدات شرکت برق منطقه‌ای ذی‌ربط یا مالکان آنها در ارتباط با بهره‌برداری از این نیروگاه را مطالعه و اجرای مفاد آن را تقبل
کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران