پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3197 تاریخ : 1390/09/20-00:00:00
,11,
مسکن مهر به مشاورین املاک واگذار می شود

مسکن مهر به مشاورین املاک واگذار می شود

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : تعدادی از واحدهای مسکن مهر توسط مشاوران املاک عرضه می‌شود تا این واحدها به مردم معرفی و عرضه شود.

 

.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که متقاضیان باید واجد شرایط لازم برای مسکن مهر باشند، اظهار کرد: متقاضیان واجد شرایط توسط مشاوران املاک به شرکت عمران شهر جدید پرند معرفی می‌شوند. وی حق‌الزحمه مشاوران املاک را 40 هزار تومان اعلام و تصریح کرد: این مبلغ باید در بدو امر پرداخت شود اما در صورتی که متقاضی توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تائید نشود، اتحادیه کشوری مشاوران املاک مبلغ را به متقاضی بازمی‌گرداند.

خسروی گفت: هنوز قرار داد را امضا نکرده‌ایم زیرا در قرارداد آمده است که 40 هزار تومان به حساب اتحادیه واریز شود اما ما معتقدیم که این مبلغ باید به حساب مشاور املاک واریز شود. بنا به اعلام وی متقاضیانی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند نیز می‌توانند برای خرید این واحدها اقدام کنند.

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در این‌باره گفت: به مشاوران املاک گفتیم که کار کارگزاری کنند یعنی مسکن را بدهیم کارهای فروش اقساطی، اخذ دفترچه و پایان کار انجام دهند. وی ادامه داد: ما حتما موافقیم، هر کسی بتواند کار کارگزاری کند یعنی با قیمت مشخص کارهای واحدها را انجام و آنها را واگذار کند، پولی به آنها بدهیم.

بر این اساس، بیش از دو سال از زمانی که رییس جمهوری مشاوران مسکن را خادمانی بی‌سر و صدا و بی‌ادعا در حوزه‌ی مسکن توصیف کرد و گفت که طرح مسکن مهر طرح خوب و گسترده‌ای بود اما اگر در این طرح به جای پیچیده شدن در روند اداری به مشاوران برای اجرا داده شود بازدهی آن 100 برابر خواهد بود، گذشته است.

احمدی‌نژاد که در اولین گردهمایی همیاران مسکن سخن می‌گفت، اظهار کرد: گاهی سپردن امور به دست یک فرد باتجربه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. کسانی که مشکلات بازار مسکن را به گردن مشاوران املاک می‌اندازند خود به دنبال سوءاستفاده از معضلات اجتماعی هستند و می‌خواهند جیب‌های خود را پر کنند و آدرس غلط بدهند.

در آن زمان خسروی اعلام کرده بود: اگر ساخت طرح مسکن مهر به مشاوران املاک واگذار شود با نظارت وزارت مسکن و شهرسازی محله به محله از متقاضیان نام‌نویسی کرده و با استفاده از ظرفیت‌های بافت فرسوده در همان محله‌ها برای آنها خانه ساخته می‌شود. وی افزوده بود: واگذاری اجرای طرح مسکن مهر به مشاوران املاک همان اجرای اصل 44 است و به دلیل آگاه بودن این قشر، عده‌ای از این امر ناراحت هستند.

کارشناسان معتقد بودند: واگذاری طرح مسکن مهر به مشاوران املاک دامن زدن به سوداگری است زیرا اراضی طرح مسکن مهر به جای اینکه تبدیل به مسکن شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد، بیشتر خرید و فروش می‌شود. به هر حال اکنون بعد از گذشت تعدادی از واحد‌های مسکن مهر از جمله واحدهایی که توسط شرکت ترکیه‌ای در پرند ساخته شده به مشاوران املاک واگذار شده‌است. بر اساس این گزارش، بنا به اعلام قبلی میزان آورده متقاضیان برای واحدهای یک، دو و سه خوابه به ترتیب 18،12 و 22میلیون تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد واحد‌هایی که بنا شده به مشاوران املاک واگذار شود، همان واحد‌هایی است که وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در واکنش به افزایش نرخ اجاره درباره آن‌ها گفت: برخی آتش به پا می‌کنند و می‌خواهند بازار مسکن را بهم بریزند، قیمت بالا نمی‌رود و این افراد یقین بدانند که موفق نخواهند شد، زیرا ما آنقدر خانه ساخته‌ایم که روی دستمان مانده است.

     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران