پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3170 تاریخ : 1390/09/16-00:00:00
,11,
شلوغی اصفهان به دلیل برنامه ریزی ضعیف منطقه ای است

باید شلوغی بیش از حد اصفهان مهار شود.

شلوغی اصفهان به دلیل برنامه ریزی ضعیف منطقه ای است

شهردار اصفهان با اشاره به شلوغی این شهر تاکید کرد: لازم است شوراهای اسلامی استان و استانداری در این رابطه با یکدیگر همکاری کنند تا با تلفیق برنامه های توسعه ای از مهاجر

  به گزارش بانک و صنعت از اصفهان ، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در برنامه زنده رادیویی "شهر و مردم" از صدای شهر در رابطه با اقدامات و مساعدت های شهرداری برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)،آب شدن یخ رکود ساخت و ساز، اختصاص ۲۵ میلیارد ریال به مساجد شهر، جلوگیری از فروش اغذیه در ایستگاه های خط بی.آر.تی، احداث خیابان صاحب روضات در سال ۹۱ و ارائه راهکار جهت جلوگیری از مهاجرت بی رویه به اصفهان سخن گفت.

یخ خفته ساخت و ساز آب شد

سقاییان نژاد در این برنامه زنده رادیویی از افزایش ۶۸ درصدی در متراژ زیربنای پروانه های ساختمان صادره در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش قابل توجه صدور پروانه ساختمان می تواند نشانگر خارج شدن رکود بخش مسکن و رونق ساخت و سازهای شهری است و آب شدن یخ خفته بخش ساختمان می باشد.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۵۷۶ پروانه ساختمان برابر با دو میلیون و ۷۳۴ هزار و ۴۶۲ مترمربع در مناطق ۱۴ گانه شهرداری اصفهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۸ درصد در متراژ زیر بنا و ۱۵ درصد در تعداد پروانه های ساختمان صادره افزایش داشته است.

اختصاص ۲۵ میلیارد ریال به مساجد شهر

شهردار اصفهان با بیان این که هر سال مدیریت شهری ردیفی در بودجه شهر برای مساعدت به مساجد شهر در نظر گرفته است ادامه داد: هرساله ۲۵ میلیارد ریال به این منظور اختصاص می یابد اگر چه این مهم از وظایف اصلی اداره اوقاف است اما مدیریت شهری اصفهان با توجه به این که مسجد از ارکان اصلی شهر به شمار می رود این وظیفه خطیر را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: از سال ۸۲ تاکنون مدیریت شهری به صورت نقدی به ۷۵۰ مسجد شهرکمک کرده این در حالی است که شهرداری مجوز ۱۰۰متر رایگان تجاری را نیز برای مساجد شهر صادر می کند.

فاز دوم خط بی.آر.تی مشکلات فاز اول را ندارد

 سقاییان نژاد در پاسخ به سوال یکی دیگر از شهروندان در رابطه با چرا ایستگاه های فاز اول اولین خط بی.آر.تی هنوز تکمیل نشده وجلوگیری از اغذیه فروشی در این ایستگاه ها یاد آور شد: ایستگاه های فاز اول سامانه اتوبوس های تندرو در حال تکمیل است و مشکلات این خط در حال رفع شدن است همچنین به طور حتم مشکلات فاز اول خط بی. آر. تی در فاز دوم این خط یعنی از آزادی تا قدس با توجه به کسب تجارب وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این که از عرضه تغذیه در دکه های شارژ کارت حمل و نقل طی روزهای اخیر در ایستگاه های بی.آر.تی جلوگیری به عمل آمده است ادامه داد: پل های مکانیزه برای عبور عابران پیاده نیز در این مسیر در حال احداث است.

احداث خیابان صاحب روضات در سال ۹۱

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از شهروندان در خصوص احداث خیابان صاحب روضات اذعان داشت: آزاد سازی خیابان صاحب روضات و اردیبهشت به طور همزمان آغاز شده است و در سال ۹۱ خیابان روضات در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

شهردار اصفهان افزود: احداث خیابان آیت الله زاهد(ابوذر) نیز به منظور احیای بافت فرسوده و قدیمی این منطقه احداث شده و آزادسازی ادامه این خیابان از مسجد سید تا فروغی نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

برنامه ریزی منطقه ای ضعیف است

وی در پایان این برنامه زنده رادیویی در پاسخ به سوال شهروندی در خصوص افزایش جمعیت شهر بیان کرد: روز به روز بر جمعیت این شهر افزوده می شود و این مسئله به دلیل نبود امکانات و تسهیلات در سطح منطقه و شهرهای اقماری و مگنت سیتی به سمت مرکز شهر می باشد.

وی به وجود ۶ مگنت سیتی یا شهرهای اقماری در اطراف شهر اصفهان و مهاجرت از این شهرها به سمت مرکز این کلانشهر به دلیل برنامه ریزی ضعیف منطقه ای اشاره و اظهار کرد: در استان ۱۰۰ شهرداری وجود دارد که لازم است شوراهای اسلامی استان و استانداری در این رابطه با یکدیگر همکاری کنند تا از مهاجرت بی رویه به مرکز این کلان شهر جلوگیری گردد.

 سقاییان نژاد تاکید کرد: لازم است مسوولان با ایجاد امکانات و تسهیلات و ایجاد جاذبه هایی در مگنت سیتی ها از مهاجرت بی رویه به شهر اصفهان جلوگیری کنند تا این موضوع بحرانی برای شهر تبدیل نشود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران