پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3152 تاریخ : 1390/09/14-00:00:00
,8,
البرز، سرطان را بیمه می کند

برای نخستین بار در کشور :

البرز، سرطان را بیمه می کند

مدیرعامل بیمه البرز از ارائه پوشش جدیدی با عنوان بیمه سرطان از سوی این شرکت در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: انحصار صدور این بیمه نامه تا پنج سال در اختیار بیمه البرز است

 

به گزارش  بانک و صنعت ،محمد ابراهیم امین با اشاره به دریافت مجوز عرضه بیمه سرطان از بیمه مرکزی اظهار داشت: در کمتر از یک ماه آینده، این نوع بیمه نامه عملیاتی و اعلام عمومی خواهد شد که با دریافت حق بیمه ای اندک، پوشش بلندمدتی برای مردم ایجاد خواهد شد و در صورت ابتلا به این بیماری، بیمه البرز تمامی هزینه های درمان را تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان این نکته که این بیمه نامه در مرحله طراحی های سیستماتیک از لحاظ فرم و نرم افزار صدور است  بلافاصله پس از نهایی شدن، جزییات آن اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که بیش از 70 میلیون ایرانی به صورت بالقوه مشتری بیمه نامه سرطان هستند پیش بینی کرد که با توجه به انحصار پنج ساله این بیمه نامه، بازار گسترده ای برای این نوع پوشش در سطح کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به این نکته که حق بیمه این نوع پوشش، متناسب با سن افراد بیمه شده است، یادآور شد: برای طراحی این بیمه نامه ، 6 ماه کار کارشناسی با بهره گیری از متخصصان پزشکی و آمار انجام شده و تمامی محاسبات صورت گرفته و مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته است.

به گفته امین، با نهایی شدن طراحی ها و تدارک نرم افزارها، 50 شعبه و یکهزار و 700 نمایندگی بیمه البرز در سراسر کشور آمادگی فروش بیمه نامه سرطان را خواهند داشت.

مدیرعامل بیمه البرز تاکید کرد که بیمه نامه سرطان، بازار بیمه را متحول خواهد کرد و نگرانی 70 میلیون ایرانی را در تامین هزینه های ابتلا به این بیماری مرتفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور است که شرکت بیمه ای برای یک بیماری خاص، پوشش بیمه ای ارائه می کند که همین موضوع، آثار روانی مثبتی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

تحقق سود 6 ماهه با 10 درصد افزایش

مدیرعامل بیمه البرز در مورد تحقق سود پیش بینی شده این شرکت اظهار داشت: سودی را که برای 6 ماهه در بودجه سال 90 پیش بینی کرده بودیم با 10 درصد افزایش محقق شده است .

وی سرمایه بیمه البرز را در شرایط کنونی 60 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: برای سال جاری به ازای هر سهم 36 تومان سود پیش بینی شده که حدود 20 تومان آن در 6 ماهه پوشش داده شده است.

امین در مورد سرمایه گذاری های بورسی این شرکت هم گفت: خوشبختانه یک پورتفوی 60 میلیارد تومانی بورسی داریم که سود حاصل از خرید و فروش، سود سهم و تفاوت قیمت های حاصل شده این سهام، بیش از پیش بینی ها بوده و با توجه به این که با وضعیت کنونی رشته شخص ثالث، سودی از محل عملیات بیمه گری نصیب شرکت نمی شود، تمامی سود شرکت از محل سود سپرده های بانکی و معاملاتی بورسی به دست آمده است.

پرداخت 2 میلیارد یورو خسارت به شرکت دانا حفار کیش

مدیرعامل بیمه البرز در مورد خسارت های عمده پرداختی این شرکت در سال جاری گفت: یک خسارت عمده دو میلیون یورویی بابت ریزش چند حلقه چاه نفتی در منطقه پارس جنوبی داشتیم که چک آن به سرعت در وجه شرکت دانا حفار کیش صادر و به مسوولان این شرکت تحویل شد.

وی با بیان این نکته که بیمه البرز در پوشش این چاه ها، اتکایی داخلی داشت، ادامه داد: در این حادثه که در زیر آب های خلیج فارس رخ داد، تمامی مته ها و دستگاه های حفاری شرکت با ریزش چاه ها، دفن شد که خسارت حاصله، دو میلیون یورو برآورد و پرداخت شد.

رشد 40 درصدی پورتفوی بیمه البرز در 8 ماهه

امین به رشد 40 درصدی پورتفوی شرکت بیمه البرز در 8 ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت یک میلیون و 350 هزار فقره و حجم حق بیمه دریافتی شرکت، 284 میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 500 میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته وی، بیمه البرز در سال گذشته 360 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده بود.

وی با بیان این نکته که بیشترین رشد شرکت در رشته های اشخاص، خودرو، مسوولیت و باربری بوده است، یادآور شد: خسارت پرداختی بیمه البرز هم با 42 درصد رشد به 165 میلیارد تومان در پایان آبان ماه رسیده است.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که فروش بیمه نامه های خرد این شرکت در سال جاری افزایش یافته است، گفت: عمده فروش شرکت، مربوط به بیمه های خرد است ضمن این که با انعقاد قرارداد با کمیسیاری امور پناهندگان سازمان ملل، اتباع خارجی نیز تحت پوشش این شرکت قرار گرفته اند.

امین ادامه داد: در چارچوب این قرارداد، تاکنون 200 هزار نفر از 800 هزار اتباع خارجی مقیم ایران به بیمه البرز مراجعه کرده و بیمه نامه خریداری کرده اند.

وی در مورد نسبت خسارت این پوشش گفت: در پوشش بیمه درمان باید زمان خاصی بگذرد تا خسارت ها مشخص شود اما در زمینه بیمه اتباع خارجی تاکنون نسبت خسارت آن مطلوب بوده است.

مدیرعامل بیمه البرز هدف اصلی از تحت پوشش قراردادن اتباع خارجی را ارتباط با سازمان ملل به عنوان یک مشتری جهانی ذکر کرد و گفت: تعامل با سازمان ملل که نصف حق بیمه اتباع خارجی را می پردازد اعتبار بزرگی برای این شرکت محسوب می شود ضمن این که در محاسبات طراحی و ارائه این پوشش، تجزیه و تحلیل های اقتصادی نیز صورت گرفته و تاکنون هم جواب داده است.

ارائه انواع بیمه های زندگی در بیمه البرز

امین به ارائه انواع بیمه های زندگی در بیمه البرز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیمه های تمام عمر، به شرط فوت، به شرط حیات، پس انداز و سرمایه گذاری و مستمری از سوی این شرکت ارائه می شود که در جداول محاسباتی آنها، نرخ بازده فنی 15 درصد محاسبه شده است، مشارکت در منافع هم به بیمه گزاران تعلق می گیرد و امکان دریافت وام از محل ذخیره ریاضی بیمه های عمر هم وجود دارد.

به گفته وی، جداول محاسباتی بیمه های عمر البرز به مشتریان اجازه می دهد که مشتری به تناسب سن، توان پرداخت، سرمایه مورد نظر و دوره زمانی، قدرت انتخاب داشته باشد که در این مدل، برای هر نوع رده سنی، هز میزان سرمایه و توانایی پردات اقساط ماهانه، بیمه نامه ارائه می شود و شرکت می تواند تقاضای همه افراد متقاضی را برآورده کند.

مدیرعامل بیمه البرز در مورد تفاوت بیمه نامه های عمر این شرکت با سایر شرکت ها، اظهار داشت: وقتی نرخ بازده یکسان باشد تمایزی میان بیمه های عمر و سرمایه گذاری وجود ندارد به عبارت دیگر نظام محاسباتی و جداول امید به زندگی و مرگ و میر برای همه شرکت ها یکسان است یعنی پایه محاسباتی یکی است بنابراین مهم این است که مدلی ارائه شود که به مشتری آزادی انتخاب داده شود و به خواسته های متفاوت وی پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: بیمه البرز عناوین مختلفی را برای این بیمه نامه ها طراحی کرده است که از جمله آنها بیمه مستمری است که سرمایه بیمه نامه را پس از مدتی به صورت اقساطی و ماهیانه به بیمه گزار می پردازد.

امین در عین حال اعلام کرد که یک شرکت می تواند نرخ بازده فنی را از 15 درصد بالاتر ببرد و جاذبه بیشتری ایجاد کند ولی این که شرایط تورمی به گونه ای خواهد بود که شرکت ها بتوانند بیش از 15 درصد بازده به دست آورند ابهاماتی ایجاد می کند که امکان انتخاب بازده بالاتر را ریسکی می کند.

مدیرعامل بیمه البرز در مورد مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر حذف محدودیت سنی از بیمه های عمر گفت: وقتی صحبت از سقف سنی می شود دو سقف مدنظر است یکی سقف شروع بیمه نامه است که تاکنون 75 سال بوده و قرار است برداشته شود و دوم سقف سنی بیمه های تمام عمر است که اکنون تا 106 سال هم فروخته می شود.

در پرداخت خسارت بدون کروکی خلط مبحث شده است

امین درباره افزایش سقف پرداخت خسارت بدون کروکی گفت: متاسفانه در این زمینه خلط مبحثی صورت گرفته است ه برخی مسوولان مرتبط هم به آن دامن می زنند.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که شرایط پرداخت خسارت بدون کروکی بارها اعلام شده است که شامل پنج شرط است افزود: در پرداخت خسارت بدون کروکی، خسارت مالی وارد شده باید کمتر از سقف که 2.5 درصد دیه یعنی دو میلیون و 250 هزار تومان است باشد، حادثه متضمن خسارت جانی نباشد، دو طرف روی مقصر حادثه توافق داشته باشند، دو طرف با هم به شرکت بیمه ای که راننده مقصر از آن بیمه نامه خریداری کرده است مراجعه کنند. در این صورت، شرکت های بیمه هم خسارت بدون کروکی را ارزیابی و پرداخت می کنند اما اگر هر یک از شرایط ذکرشده تحقق نیابد پرداخت خسارت هم ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در این زمینه این است که طرفین در صحنه تصادف توافق می کنند و بعد با مراجعه به شرکت بیمه توافق خود را انکار می کنند که در این مورد شرکت های بیمه نمی توانند کاری کنند چون مقصر حادثه مدعی است که مقصر نیست و دعوای طرفین را هم پلیس راهنمایی رانندگی می تواند حل و فصل کند. در نتیجه اگر از همان ابتدا پلیس یک کروکی ساده می کشید مساله حل می شد که متاسفانه پلیس از این موضوع، استنکاف می کند.

امین اضافه کرد: در برخی مواقع نیز خسارت بالاتر از سقف تعیین شده است که باید کروکی دریافت شود در نتیجه باعث مراجعه مجدد به پلیس و رفت و آمدهای اضافی و به تبع آن ایجاد دردسر می شود و همه هم در این میان شرکت بیمه را مقصر اعلام می کنند در حالی که مقررات روشن و واضح است و ما نمی توانیم از آن عدول کنیم.

به گفته وی، شرکت های بیمه در  پرداخت خسارت بدون کروکی اگر شرایط رعایت شود – که بسیار دشوار است- هیچ مشکلی ندارند و قانون را اجرا می کنند.

به تناسب افزایش دیه، حق بیمه بالا برود، گلایه ای نداریم

مدیرعامل بیمه البرز در مورد نرخ دیه هم اظهار داشت: ما در موضعی نیستیم که در مورد نرخ دیه اظهار نظر کنیم ولی در موضع بیمه گر خواستار این هستیم که وقتی تعهدات ما افزایش می یابد به تناسب، حق بیمه هم افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم اگر دیه 50 درصد افزایش یافت ما هم باید بتوانیم که 50 درصد بیشتر حق بیمه دریافت کنیم چون اگر این گونه نباشد درآمدهای شرکت افزایش نمی یابد در حالی که هزینه ها افزایش یافته است در نتیجه تعادل درآمد و هزینه به هم می خورد و بنیه مالی شرکت ضعیف می شود.

امین همچنین به یوم الادا بودن پرداخت دیه اشاره کرد و گفت: چون پرداخت دیه یوم الادا است در بیمه نامه هایی که تصادف آنها در دوره قبلی بوده ولی رسیدگی به الآن رسیده است ناچاریم بر اساس حکم دادگاه، دیه جرح را بر اساس نرخ جدید پرداخت کنیم بنابراین یوم الادا بودن پرداخت دیه در شرایطی که حق بیمه متناسب را دریافت نکرده ایم موجب واردآمدن هزینه های سنگینی به شرکت های بیمه می شود که هیچ جایی ما به ازای آن پیش بینی نشده است.

مدیرعامل بیمه البرز تاکید کرد: اگر مطابق با اصول بیمه گری، حق بیمه متناسب با افزایش تعهدات افزایش یابد، شرکت های بیمه هم هیچ مشکل و گلایه ای از افزایش نرخ دیه نخواهند داشت.

رقم واقعی ضریب نفوذ بیمه

امین در مورد رقم واقعی ضریب نفوذ بیمه اظهار داشت: وقتی یک شاخص مثل ضریب نفوذ بیمه را محاسبه و اعلام می کنیم باید ببینیم با این معیار، چه چیزی را می خواهیم نشان دهیم. اگر می خواهیم ملاک برخورداری جامعه از پوشش های بیمه ای که نشانه رفاه و برخورداری است را نشان دهیم در این صورت، شاخصی که اکنون محاسبه می شود و در آن فقط حق بیمه دریافتی از سوی شرکت های بیمه مدنظر قرار می گیرد، جوابگو نیست.

به گفته مدیرعامل بیمه البرز، برای نشان دادن برخورداری جامعه از پوشش های بیمه ای باید همه پوشش ها را از سوی هر نهاد و سازمانی اعم از تامین اجتماعی، خدمات درمانی، صندوق های بازنشستگی و ... محاسبه کرد که بنده در مقاله ای این رقم را محاسبه کردم و به عددی نزدیک به 7 درصد رسیدم. یعنی 7 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور ما حق بیمه ای است که مردم بابت پوشش های بیمه ای پرداخت می کنند.

وی در عین حال افزود: اما اگر ضریب نفوذ بیمه، ملاک و معیاری از عملکرد شرکت های بیمه بازرگانی باشد در آن صورت هم اکنون رقم آن 1.4 درصد است ولی این ضریب را نمی توان به عنوان معیار برخورداری جامعه ایرانی از پوشش های بیمه ای اعلام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران