پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3141 تاریخ : 1390/09/13-00:00:00
,8,
سکه از سر ناچاری ریخت

سکه از سر ناچاری ریخت

سکه برخلاف انتظارات و با وجود پارامترهای افزایشی، روندی کاهشی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که در بازار آتی تکانه‌های مثبتی نیز قابل مشاهده بود.

 به گزارش روز یکشنبه بانک و صنعت ،مبادلات سکه در بازار نقدی و آتی روندی کاهشی را سپری کرد. این در حالی بود که پیش‌بینی می‌شد با نوسان اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی و بالا باقی ماندن آن و از سویی افزایش نرخ دلار، قیمت‌ها روندی افزایشی پیدا کند.
معامله‌گران بازار معتقدند به دلیل تعطیلی بازار آزاد سکه (سبزه میدان) طی هفته جاری و از سویی ندادن سکه بانکی به مردم در شعب بانک‌ها، قیمت سکه در هر دو بازار کاهش یافت.
این در حالی بود که قیمت دلار در بازار داخلی با رشد بی‌سابقه‌ای به یک هزار و 380 تومان نیز رسید، اما قیمت سکه مخالف روال طبیعی حرکتی کاهشی داشت. تحلیلگران بر این باورند با شرایط به وجود آمده در بازار و از سویی محدودیت‌های بین‌المللی که هر روز با شرایط جدیدی مطرح می‌شود سرمایه‌گذاران نسبت به آینده نگران هستند.
به نظر می‌رسد شایعات مطرح شده در بازار همچنان به عنوان جزیی از بازار بسیاری از معامله گران و مردم را بی‌رمق کرده، البته رکود طبیعی در ماه محرم نیز از دیگر دلایلی بوده که کسادی در بازار را توجیه کرده است.
اما در بازار آتی، سکه تحویل دی ماه با افت 8 هزار تومانی در محدوده 642 تا 648 هزار تومان معامله شد. سکه اسفندماه با 12 هزار تومان افت در فاصله قیمتی 701 تا 714 هزار تومان قرار گرفت. این در حالی بود که برای سکه اردیبهشت‌ماه، قیمت‌ها علاوه بر اینکه با افت 13 هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت که رشد 4 هزار و 600 تومان را نیز مشاهده کرد تا این قرارداد در محدوده 773 تا 791 هزار تومان ثبت شود. همچنین سکه تیرماه با رشد 6 هزار تومانی در محدوده 840 تا 855 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی بود که همین سکه رشد 6 هزار تومانی را در همین روز تجربه کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران