پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3138 تاریخ : 1390/09/13-00:00:00
,11,
قیمت مصالح ساختمانی  افزایش یافت

قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافت

تهران خبر گزاری بانک وصنعت : نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی گفت: رشد قیمت مصالح ساختمانی که از چهار ماه پایانی سال گذشته آغاز شد، تاکنون تداوم یافته و در برخی اقلام دامنه افزایش از 35 تا

 

 

جواد خوانساری اظهار داشت: قیمت آهن ( میلگرد و ورق ) در مقایسه با پیش از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها رشد 35 تا 40 درصدی داشته است، در حالی که واحدهای فولاد سازی تحت پوشش دولت هستند. وی افزود: بررسی قیمت آجر و گچ ،از دیگر اقلام پرمصرف ساختمانی، نشان می دهد که در مقایسه با دوره مذکور این اقلام شاهد رشد 80 درصدی بودند و این وضعیت همچنان تداوم دارد.

خوانساری رشد نرخ حمل و نقل را از دیگر هزینه های شاخص در بخش ساختمان و مسکن عنوان کرد و افزود: در دوره یاد شده قیمتها در این بخش بیش از 100 درصد افزایش داشته که به زیان اجرای طرحهای عمرانی است. وی با بیان اینکه قیمت گازوئیل در کارگاه های ساختمانی رشد 20 برابری را در مقایسه با پیش از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها تجربه کرده است، گفت: پیمانکاران بخش خصوصی فشار زیادی را برای اجرای تعهدات خود در ارتباط با افزایش قیمتها تحمل می کنند.

به گفته ی خوانساری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری نیز وعده داده بود تا اول آذر ماه جاری فهرست تعدیل بهای مصالح ساختمانی مربوط به شش ماهه نخست سال جاری را اعلام کند ، اما دهه نخست آذر سپری شد و اقدامی به عمل نیامد. تعدیل و مابه التفاوت قیمت مصالح ساختمانی برای اجرای پروژه های عمرانی همه ساله از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تعیین و به دستگاه های کارفرمایی و پیمانکاری پروژه های عمرانی ابلاغ می شود تا موجب آن شود که دست اندرکاران در امر ساخت وساز با هزینه های اضافی ناشی از رشد قیمت ها مواجه نشوند و ضمن جلوگیری از ضرر و زیانهای احتمالی ،موجبات آن را فراهم سازد که عملیات اجرایی طرحها به موقع صورت گیرد.

این کارشناس بخش ساختمان و مسکن تصریح کرد: تداوم رشد قیمت مصالح ساختمانی در بازار مانع از فعالیت موثر پیمانکاران خواهد شد و در عین حال بار مالی سنگینی را برای پروژه های عمرانی به دنبال دارد. وی با انتقاد از برخی مسئولان که رشد قیمت مصالح ساختمانی را نادیده می گیرند و در رسانه ها براین امر تاکید دارند که پس از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها تغییرات معناداری اتفاق نیفتاده است، گفت: چنانچه این مقامات بر اظهارات خود پایبند هستند، استعلام بهای تولیدات کارخانه های دولتی را نسبت به قبل از اجرای طرح هدفمند سازی خواستار شوند.

خوانساری تصریح کرد: اکنون بخش ساختمان ومسکن شاهد رشد همه هزینه های مربوطه اعم از شن وماسه، خاکبرداری، سوخت ماشین آلات سنگین (گازوئیل )، حمل ونقل و انواع مصالح ساختمانی است و این امر اجرای پروژه های عمرانی را مشکل ساز خواهد کرد.

     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 467
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران