پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 312 تاریخ : 1390/03/22-00:00:00
,5,
امسال سوخت با استاندارد یورو 5 تولید می شود

امسال سوخت با استاندارد یورو 5 تولید می شود

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به زودی با توسعه پالایشگاه های تهران ، بندرعباس و دیگر پالایشگاه های کشور تولید فراورده های نفتی به استانداردها

 به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی باتک و صنعت، محمدجواد محمدی زاده امروز در جشن اسقاط یک میلیون خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل افزود: تولید سوخت تا پایان امسال به استاندارد یورو5 خواهد رسید.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته شده با وزارت صنایع و معادن و خودروسازان ، ساخت خودروهای داخلی با استاندارد یورو 5 نیز تا دو سال آینده آغاز می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه دولت برنامه های کلانی برای کاهش آلایندگی ها به ویژه در کلان شهرها دارد ، گفت: بر اساس یکی از این برنامه ها همه مراکز و کارخانه های دولتی که به نوعی تولید کننده آلاینده ها هستند ، لحظه ای پایش و زیرساخت های کاهش آلایندگی آنها فراهم شود.

محمدی زاده کاهش ریزگردها و گازهای گلخانه ای و استانداردسازی نیروگاه ها ، صنایع عمده و پالایشگاه های نفت را دیگر طرح های دولت برای کاهش آلودگی هوا برشمرد .

وی همچنین از تدوین 15 برنامه جامع زیست محیطی در کلان شهرها خبر داد و افزود: هم اکنون بسته و طرح جامع کاهش آلایندگی با چهار محور حمایت حمل و نقل عمومی ، استانداردسازی سوخت و تولید خودرو ، مدیریت ترافیک و آموزش و اطلاع رسانی تدوین شده است

وی آلودگی هوا را از جدی‌ترین مشکلات کنونی بشر دانست و گفت: یک چهارم جمعیت دنیا از بالا بودن میزان آلودگی هوا رنج می‌برد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: 820 میلیون خودرو در دنیا تردد می‌کند که اگر میزان آلایندگی این خودروها را چهارتن محاسبه کنیم در حدود سه و 3 دهم میلیارد تن گاز کربن تولید می‌شود.

محمدی زاده تهران را از شهرهای آلوده جهان خواند و افزود: اوضاع جغرافیایی تهران ، تعدادخودروها، نبود شبکه مناسب حمل و نقل عمومی ، تمرکز زیاد جمعیت در کانون‌هایی که ظرفیت‌ لازم را ندارند و نیز نبود فضای سبز و اوضاع نامناسب جوی و اقلیمی مجموعه عوامل تشدید آلودگی هواست.

وی گفت: بخشی از آلودگی هوا نیز بر اثر احتراق نامناسب وسایل سرمایشی و گرمایشی ساختمان های مسکونی و تجارتی است که با اصلاح آن بخشی از آلودگی کاهش خواهدیافت.

محمدی زاده به معاینه فنی خودروها و نقش آن در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: بدون شک مصوبه مجلس مبنی بر پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها آلودگی هوا و مصرف بنزین را افزایش و سطح ایمنی خودروها را کاهش می دهد که امیدواریم این مدت به یک سال کاهش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران