پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3114 تاریخ : 1390/09/10-00:00:00
,15,
 جدیدترین تراشه سرعت بالا ساخته شد

در دنیای فناوری و دیجیتال

جدیدترین تراشه سرعت بالا ساخته شد

شرکت ژاپنی Rohm تولیدکننده قطعات الکترونیکی موفق به ساخت تراشه‌ای شده که برای نخستین بار می‌تواند سیگنال‌ها را به صورت بی‌سیم در طیف فرکانس تراهرتز جابجا کند.

این شرکت امیدوار است محصول جدید خود بین سه تا چهار سال با قیمت پایه 1000 ین(8 پوند) روانه بازار کند. این قیمت به تمامی کاربران امکان می‌دهد در انواع مختلف محصولات الکترونیکی خود در خانه یا اداره از این فناوری بی‌سیم بهره ببرند.
این تراشه در اندازه 5/1 در 3 میلیمتر در حالت عادی قادر است اطلاعات را با سرعت 300 گیگاهرتز جابجا کند که این رقم بین فرکانس رادیو و سرعت امواج نوری می‌شود. گفته می‌شود که این فناوری بی‌سیم را محققان شرکت مذکور با همکاری دانشمندان دانشگاه اوزاکای ژاپن ساخته‌اند.
شرکت Rohm همچنین توضیح داد این نخستین بار در جهان است که یک تراشه بی‌سیم در این اندازه ساخته می‌شود و می‌تواند با سرعت 30 گیگابایت در ثانیه اطلاعات را رد و بدل کند. این شرکت توضیح داد که از این تراشه برای ارسال تصاویر گیرنده‌های تلویزیونی باکیفیت(HDTV) استفاده کرده است و هم‌اکنون می‌کوشد این تراشه را برای ابزارهای تجاری و نسل آتی گیرنده‌های تلویزیونی آماده کند.
مهم‌ترین مشکلی که شرکت Rohm برای تولید این محصول دارد دوام و پایداری تراشه پس از استفاده مکرر از آن و همچنین سازگاری آن با دستگاه‌های الکترونیکی مختلف است.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران