پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310 تاریخ : 1390/03/22-00:00:00
,8,
فروکش تب ارزی در بورس

فروکش تب ارزی در بورس

یک کارشناس بورس اعلام کرد: بازار سهام تهران روز گذشته تحت متغیرهای سیاسی و اقتصادی قرار گرفت و با افت 40 واحدی به کار خود پایان داد.

 

به گزارش روز یکشنبه بانک و صنعت همایون دارابی ، افزود: در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که بازار در آغاز معاملات تحت‌تاثیر رشد ارزش دلار و کاهش ارزش ریال با صف‌های خرید در نمادها دارای صادرات، فعالیت خود را شروع کرد  .

صف‌های خرید به طور عمده در 4نماد پتروشیمی‌های پردیس و خارک و شرکت‌های معدنی گل‌گهر و ملی مس دیروز تشکیل شد، اما این صف‌های خرید تحت‌تاثیر شایعات پایدار نماندند  .

از جمله معامله‌گران دیروز با شایعه با احتمال عرضه‌های سنگین دلار توسط بانک مرکزی با هدف بازگرداندن قیمت دلار به سطوح قبلی مواجه شدند؛ اما با گذشت ساعت‌های اولیه، معامله‌گران شاهد عدم‌عرضه دلار در بازار بودند  .

به هر حال، بازار همچنان به‌رغم برگزاری جلسه مصاحبه مطبوعاتی رییس‌جمهور و آرامش ناشی از آن در حوزه سیاست داخلی همچنان با تلاطم‌های ناگهانی ناشی از انتشار شایعات مواجه است  .

در بازار دیروز معامله‌گران در گروه خودرویی همچنان با عدم‌تعادل سنگینی مواجه بودند که بخش عمده آن ناشی از نگرانی از مصارف ارزی شرکت‌های این گروه بود  .

تلاش معامله‌گران برای جمع‌آوری صف‌های فروش در این گروه نیز دیروز به شدت به چشم می‌خورد. ایران‌خودرو با خرید 2/1 میلیون سهم، سایپا با معامله 1/16 میلیون سهم و سرمایه‌گذاری سایپا با 4/26 میلیون سهم معامله بیشترین حجم را به خود اختصاص دادند  .

در بازار دیروز در گروه مخابرات وزیر ارتباطات تاکید کرد: تعرفه تلفن همراه قطعا گران نخواهد شد و ممکن است تعدیلی در هزینه‌های تلفن ثابت داشته باشیم که این درخواست صورت گرفته و در حال بررسی هستیم. در این گروه مساله تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه نیز دیروز در خبرها منعکس بود. به گفته‌ معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس پروانه، به تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه رسیدگی می‌شود و بر اساس مدت زمانی که این تاخیر ادامه داشته باشد، با این اپراتور برخورد خواهد شد.

حسن رضوانی تاکید کرد: اپراتور سوم باید براساس زمانی که اعلام کرده بودیم، عرضه سیم‌کارت‌هایش را آغاز می‌کرد که این عرضه صورت نگرفت و به ما اعلام رسمی مبنی بر راه‌اندازی نشده است که البته ما در این رابطه به اپراتور سوم اخطار داده‌ایم.

در همین حال خبرها از بلاتکلیفی این اپراتور خبر می‌دهد. براساس خبرها مدیرعامل شرکت تامین تله‌کام - اپراتور سوم تلفن همراه - برکنار شده است و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» به عنوان سرپرست، هدایت این شرکت را به عهده گرفته است؛ اما هنوز خبر رسمی از مراجع مرتبط در تایید یا رد این خبر منتشرنشده است. در گروه پتروشیمی دیروز دو شرکت پتروشیمی پردیس و خارک صدرنشین بودند. این شرکت‌ها به دلیل میزان بالای صادرات، بیشترین سهم را از افزایش ارزش دلار به خود اختصاص خواهند داد. در همین حال بهای جهانی اوره و آمونیاک نیز در حال افزایش است.

در گروه معدنی گل گهر در آخرین گزارش، سود سال 89 را مجددا افزایش داد.

در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که شاخص در آن 42/40 واحد افت کرد و به 25 هزار و 245 واحد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز به 1/114 میلیارد تومان رسید که 22 درصد آن را معامله 1/16 میلیون سهم ملی مس تشکیل داد.

از 206 نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند، 137 نماد با افت قیمت و 69 نماد با رشد ارزش معامله شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران