پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3087 تاریخ : 1390/09/09-00:00:00
,8,
جزئیات نخستین رویداد بین‌المللی بورس تهران

جزئیات نخستین رویداد بین‌المللی بورس تهران

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از دائمی شدن برگزاری مهم‌ترین رخداد سمبلیک بازار سرمایه در دومین ماه سال خبر داد.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،سعید مستشار با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در اردیبهشت هر سال دائمی و قطعی شد، افزود: در سال 91 نمایشگاه بازار سرمایه در نوزدهم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود و از این پس، فعالان بازار سرمایه در دومین ماه سال شاهد برگزاری این رخداد سمبلیک خواهند بود.

 

نمایشگاه تغییر چهره داد
این مقام مسوول در سازمان بورس در ادامه از تغییر نام نمایشگاه بازار سرمایه سخن گفت و افزود: در سال‌های پیش نمایشگاهی تحت عنوان بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار می‌شد، اما نمایشگاه سال آینده تحت عنوان بورس، بانک و بیمه و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد زیرا خصوصی‌سازی در مفاهیم بین‌المللی تعریف مشخصی ندارد.

وی در برابر این سوال که آیا تغییر نام نمایشگاه بورس و حذف نام خصوصی‌سازی از عنوان دائمی نمایشگاه بازار سرمایه به عدم تعامل سازمان خصوصی‌سازی ارتباط دارد، گفت: براساس تاکید وزیر اقتصاد، نمایشگاه بازار سرمایه باید به سمت یک رویداد مهم نمایشگاهی صنعت مالی و سرمایه‌گذاری پیش برود، از این رو با توجه به اینکه خصوصی‌سازی تعریفی بین‌المللی نداشت و نمایشگاه هم به سوی بین‌المللی شدن پیش می‌رفت، عملا حضور خصوصی‌سازی در عنوان اصلی نمایشگاه تطابقی با بین‌المللی شدن آن نداشت.

مستشار در ادامه اظهاراتش از ارتقای رتبه نمایشگاه بورس به گرید‌ «C  » سخن گفت و خاطرنشان ساخت: در سال جاری نمایشگاه بازار سرمایه با گرید D   برگزار شد؛ در حالی که بین‌المللی شدن نمایشگاه بورس ارتقای رتبه به گرید C   را در پی داشت؛ رتبه‌ای که از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود.
زمین‌بازی بورس 12 هزار متری شد
مدیر روابط عمومی سازمان بورس از پیش خرید فضایی معادل 8 هزار مترمربع برای ششمین دوره نمایشگاه بازار سرمایه خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که با رشدی 50 درصدی نسبت به سال گذشته نمایشگاه سال 91 در فضایی به وسعت 11 تا 12 هزار مترمربع برگزار شود.

افزون بر این، سرانه استفاده از غرفه در نمایشگاه طی سال 90، معادل 53 مترمربع بوده که برای سال 91 پیش‌بینی‌های اولیه دو برابر شدن متراژ حضور هر شرکت در نمایشگاه بازار سرمایه است.

وی گفت: ششمین دوره نمایشگاه بازار سرمایه به نسبت دوره قبل با رشد 30 درصدی در متراژ و 40 درصد در تعداد شرکت‌کنندگان مواجه خواهد شد؛ ضمن اینکه کل فضای غربی نمایشگاه که شامل بهترین سالن‌های نمایشگاهی است به نمایشگاه بورس اختصاص داده شده تا مثل سال 90 نمایشگاه بازار سرمایه در سال‌های نامناسب برگزار نشود.

وی در مورد برنامه‌های در نظر گرفته شده گفت: در نمایشگاه ششم قرار است با همکاری سازمان مدیریت صنعتی همایشی با عنوان معرفی راهکارهای تامین مالی صنعت از بازار سرمایه برگزار شود و در واقع ما در این همایش بنا داریم که قابلیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی مطرح شود.

افزون بر این، در سال 91 چهارمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور 15 کشور خارجی برگزار شود، دوره‌ای مهم که پیش از این طی 4 روز برگزار می‌شد و بانک توسعه اسلامی در برگزاری آن نقش کلیدی داشت.

وی توضیح داد: این دوره هر ساله توسط سازمان بورس در بهمن و اسفندماه برگزار می‌شد، اما برگزاری این دوره را با زمان برپایی نمایشگاه همزمان کردیم تا شرکت‌کنندگان در این همایش ضمن آشنایی با آخرین ابزارهای مالی و اسلامی از جمله صکوک، قراردادهای آتی و... از نمایشگاه بورس هم بازدید کنند.
کاریکاتورها هم بین‌المللی شدند
وی افزود: با توجه به برگزاری موفق بخش ویژه کاریکاتور که در نمایشگاه پنجم و با همکاری اطلاع‌رسانی بورس، سایت خبری- تحلیلی بورس 24 و سابا گرافیک برگزار شده بود، این بخش برای همیشه به عنوان یک بخش اصلی به نمایشگاه بازار سرمایه پیوست و در سال 91 هم این نمایشگاه با حضور حداقل 10 کشور خارجی برگزار می‌شود.

به این ترتیب پای کاریکاتورهای خارجی هم به نمایشگاه بازار سرمایه ایران باز می‌شود؛ ضمن اینکه کتاب نخستین نمایشگاه کاریکاتور هم اخیرا منتشر شده و برای عموم قابل دسترسی است.
وی بخش ویژه کودک و نوجوان، برنامه‌های اطلاع‌رسانی، راه‌اندازی تلویزیون بورس و... را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای تقویت محتوای نمایشگاه ششم برشمرد.
رقابت نمایشگاه‌های ایران با دنیا
مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر این سوال که آیا برای کاربردی‌تر شدن برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه از تجربیات برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی هم استفاده شده است، گفت: سازمان بورس، در راس هیاتی از نمایشگاه
DKM   آلمان بازدیدکرد، جالب است بدانید که این نمایشگاه 10 تا 15 سال قدمت دارد، اما با وسعتی 12 هزار مترمربعی و با حضور 250 شرکت برگزار می‌شود، در حالی که نمایشگاه بازار سرمایه ایران با تجربه 5 سال برگزاری توانسته در قد و قواره نمایشگاه DKM   ظاهر شود.

وی پیش‌بینی کرد ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با شرایط متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته برگزار شود و این رخداد سمبلیک بزرگ بتواند در مقام بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت مالی و سرمایه‌گذاری در منطقه خاورمیانه عرض اندام کند.

مستشار از متقاضیان حضور در نمایشگاه ششم خواست تا با مراجعه به سایت نمایشگاه از هم‌اکنون برای حضور در این رویداد سمبلیک اقدام کنند؛ چراکه وسعت برگزاری این نمایشگاه در حدود 12 هزار مترمربع است که تا این لحظه حدود 8 هزار و پانصد مترمربع آن رزرو شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران