پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3075 تاریخ : 1390/09/08-00:00:00
,6,
کاوه یک خودروی کاملا چینی است

در نشست خبری مدیر عامل سایپا

کاوه یک خودروی کاملا چینی است

مدیرعامل شرکت سایپا دیزل با بیان اینکه کامیونی که سال گذشته به عنوان محصول ملی و با نام "کاوه" رونمایی شد یک محصول کاملاً چینی است، گفت: این کامیون محصول شرکت دانگ‌ فنگ ا

 به گزارش بانک و صنعت، محمد شیخ‌الاسلامی در یک نشست خبری اظهار داشت: نام‌گذاری کامیون چینی به عنوان خودروی ملی یک اشتباه بود و در واقع این محصول همان کامیون دانگ‌فنگ است که سال گذشته تحت عنوان کامیون ملی رونمایی شد.
وی ادامه داد: این کامیون قبلاً در کشور چین رونمایی و تولید شده و ۱۰۰ درصد قطعات آن از چین وارد شده است.
وی تصریح کرد: کامیون دانگ‌فنگ محصول با کیفیتی است،دارای نیروی محرکه خوبی است ولی نمی‌توان آن را کامیون ملی محسوب کرد.
وی با بیان اینکه آخرین قطعات لازم برای تولید این محصول خرداد امسال به کشور وارد شده است، گفت: کلاً برای تولید 250 دستگاه از این کامیون قطعات خریداری شده است.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه استانداردهای لازم برای عرضه کامیون رونمایی شده تحت عنوان محصول ملی کسب نشده و مراحل اخذ مجوز مؤسسه استاندارد نیز کامل نشده بود، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای سازمان استاندارد هستیم و بعد از آن باید تأییدیه راهور ناجا را برای عرضه محصول به بازار دریافت کنیم.
وی توضیح داد: بسیاری از تست‌های لازم در مورد این محصول چینی انجام شده و یک ایراد نسبت به این محصول مطرح شده که آن را برطرف کردیم و این محصول را دوباره برای تست ارائه خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت سایپا دیزل با بیان اینکه کامیون جدید با برند دانگ‌فنگ به بازار عرضه خواهد شد، گفت: حقوق معنوی این خودرو متعلق به شرکت دانگ‌فنگ است و ما حق استفاده از نام خودروی ملی را برای آن نداریم.
وی با بیان اینکه طرف چینی از موضوع رونمایی کامیون دانگ‌فنگ به عنوان محصول ملی و ایرانی بی‌اطلاع بود، گفت: مسئولین این شرکت شکایت داخلی و اعتراض خود را به ما اعلام کردند و ما نیز این مسئله را پذیرفتیم زیرا برای ملی بودن یک خودرو باید کار طراحی یا ساخت محصول توسط ایرانی‌ها انجام شود تا حقوق معنوی آن به ما تعلق داشته باشد.
شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه طراحی، ساخت و دانش فنی تولید کامیون دانگ‌فنگ متعلق به ایران نیست، افزود: حدود دو سال است که این محصول در کشور چین عرضه می‌شود.
به گزارش فارس، مراسم رونمایی اولین کامیون ملی تولید شده توسط شرکت سایپا دیزل ۱۱ آبان سال گذشته با حضور مدیرعامل سایپا و رئیس کمسیون صنایع مجلس برگزار شد.
علی ملک، مدیر عامل سابق شرکت سایپا دیزل در این مراسم با اشاره به طراحی و ساخت کامیون ملی با نام "کاوه" گفته بود: بیش از 2 سال کار مطالعاتی، تحقیقاتی و اجرایی توسط متخصصین سایپا دیزل برای اجرای این طرح انجام شده است.
وی گفته بود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار کشش خرید کامیون موسوم به ملی را به ارزش 135 میلیون تومان داراست ولی ما ای خودرو را با قیمت 100 میلیون تومان به بازار عرضه خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران