پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3067 تاریخ : 1390/09/08-00:00:00
,8,
سکه سکته کرد

سکه سکته کرد

قیمت سکه در شرایطی که در معاملات صبح با رشد همراه بود بعد از ظهر با شیب تندی مواجه شد. اظهار نظر رییس بانک مرکزی با اذعان به حبابی بودن افزایش قیمت طلا و ارز سبب شد معامل

 

به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرده طی یکی دو روز آینده، قیمت سکه طلا 70 الی 80 هزار تومان و قیمت نرخ ارز 20 تومان کاهش یابد.

گفته‌های رییس بانک مرکزی قیمت سکه را که به تاثیر از بازارهای جهانی با شیب رو به بالایی همراه بود، به یکباره با سقوط روبه‌رو کرد؛ به طوری که قیمت سکه در بازار نقدی از 630 هزار تومان به 598 هزار تومان کاهش یافت.

البته در این میان نرخ ارز هم به یک هزار و 344 تومان رسید. در همین حال بازار آتی بورس کالا به تاثیر از بازار نقدی شاهد افت شدیدی بود. سکه تحویل دی ماه با وجود اینکه 10 هزار تومان رشد داشت، بعد از ظهر نزدیک 20 هزار تومان افت کرد تا در محدوده 646 تا 676 هزار تومان قرار بگیرد.

سکه اسفندماه نیز با وجود رشد 10 هزار تومانی در مبادلات صبح، شاهد کاهش 21 هزار تومانی بود و در محدوده 708 تا 740 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. سکه اردیبهشت‌ماه 23 هزار تومان کاهش نرخ داشت، این در حالی است که در مبادلات صبح رشد 14 هزار تومانی را تجربه کرده بود، فاصله قیمتی قراردادهای سکه این موعد مبادلاتی در محدوده 767 تا 805 هزار تومان ثبت شد.

همچنین در شرایطی سکه تیرماه 25 هزار تومان افت کرد که صبح رشد 19 هزار تومانی داشت و در محدوده 825 تا 869 هزار تومان معامله شد. کارشناسان بر این باورند ظرف یکی دو روز آینده و حداکثر تا پایان هفته بانک مرکزی قیمت‌ها را کاهش می‌دهد، اما باید منتظر ماند و دید که آیا این تصمیم جنبه عملی به خود می‌گیرد یا اینکه قیمت‌های جهانی و حرکت صعودی طلا می‌تواند روی روند دادوستدها تاثیر بگذارد.

همچنین براساس مصوبه پذیرش تعیین وجه تضمین اولیه به صورت شناور و با توجه به اینکه میانگین قیمت تسویه از یک تا 6 آذرماه بیش از 700 هزار تومان بوده است، به همین دلیل از روز پنج شنبه 10 آذرماه، وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی به 750 هزار تومان تعیین می‌‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران