پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3065 تاریخ : 1390/09/08-00:00:00
,8,
شاخص بورس  111 واحد رشد کرد

شاخص بورس 111 واحد رشد کرد

شاخص بورس بعد از 7 روز سیر نزولی پی‌درپی، امروز برای نخستین بار در دو ماه گذشته 111 واحد رشد کرد تا ضمن حضور مجدد در کانال 24 هزار واحدی ، مهمترین خط مقاومت خود را از دست

 

به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،بعد از ثبت رکورد منفی سیر نزولی شاخص بورس در 7 روز پی در پی که در سال جاری سابقه نداشت و همچنین از دست رفتن مهمترین خط حمایت یعنی کانال 24 هزار واحدی در روز گذشته ، امروز اوضاع این متغیر مهم بهبود یافت اما حجم معاملات نشان می دهد سهامداران زیادی حاضر به خرید نشده اند .
براساس این گزارش، دماسنج بازار سهام که از 29 آبان تا دیروز 1386 واحد را در عرض 7 روز کاری از دست داده بود،
امروز با 111 واحد رشد ضمن باز پس گیری کانال 24 هزار واحدی و ثبت عدد 24 هزار و 89 واحدی ، برای نخستین بار در دو ماه گذشته با رشد بیش از 100 واحدی روبرو شد.
آخرین بار در 12 مهر ماه شاهد رشد 107 واحدی بود و از ان زمان تا به امروز حداکثر رشد روزانه 82 و 76 واحد در 19 مهر و 11 آبان ماه به ثبت رسیده بود.
به هر حال در شرایطی قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ و آینده دار به کف رسیده اند که امروز سهامداران عمده و حقوقی اکثر شرکت ها البته به جز بنگاه هایی مانند دو بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین، با جمع آوری سهام زیر مجموعه های خود زمینه ساز رشد قیمت ها و تشکیل صف های خرید شدند.
به همین علت و در نتیجه اثر مثبت 58 تا 6 واحدی شرکت های ملی مس ، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه ، مپنا ، پتروشیمی پردیس ، مخابرات و سایپا و غیره ، شاخص بورس به رنگ سبز درآمد.
این رشد و برگشت نسبی بازار در شرایطی در قبال ضررهای هنگفت سرمایه گذاران ناچیز هست و امید به پایداری رونق معاملات و تداوم روند صعودی اما منطقی سهام هست که برخی از کارگزاران و کارشناسان با اشاره به داد و ستد 139 میلیون سهم به ارزش 34.7 میلیارد تومان امروز (که فرقی با حجم معاملات روز های گذشته نداشت)
معتقدند رشد قیمت ها تحت تاثیر سخنان دیروز وزیر اقتصاد و متاثر از سفارش های ارایه شده مسئولان بوده و تا زمان حصول اطمینان خاطر از عملی شدن حمایت های دولت ، نمی توان چندان دل به این بازار بست و حتی رشد کنونی و مقطعی قیمت ها و شاخص بیشتر فرصتی برای فروش است تا خرید.
اما گروهی دیگری هم با در نظر گرفتن میانگین بازدهی صفر درصدی سرمایه گذاری در بورس بر این باورند با کاهش جو روانی و فشار فروش صندوق های سرمایه گذاری و سهامداران حقیقی از یک سو و بهبود اقتصاد جهانی و رشد قیمت محصولات جهانی ، بورس روزهای روشنی را در پیش روز خواهد داشت.
به هر حال طی روزهای آینده باید منتظر بود تا مشخص شود کدام یک از این دو گروه تحلیل و پیش بینی درستی از شرایط بازار سهام کرده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران