پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3040 تاریخ : 1390/09/07-00:00:00
,1,
اولین مرکز کنترل و نظارت از راه دور استانی پست بانک در تبریز راه اندازی شد

اولین مرکز کنترل و نظارت از راه دور استانی پست بانک در تبریز راه اندازی شد

پس از راه اندازی مرکز کنترل و نظارت از راه دور مرکز بازرسی و حسابرسی پست بانک ایران، اولین مرکز کنترل و نظارت از راه دور استانی این بانک همزمان با هفته بسیج در آذربایجان

 

به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،عادل قبادی زاده عضو هیات مدیره این بانک در مراسم بهره برداری از این مرکز با اشاره به ظرفیت های مناسب سرمایه گذاری و جذب منابع و همچنین وجود نیروهای کیفی با مدارک تحصیلی مرتبط در پست بانک استان گفت: هدف از تشکیل واحدکنترل و نظارت از راه دور در اصل کمک به همکاران و مدیریت شعب استان هاست و به هیچ وجه تفکر مانع تراشی در آن وجود ندارد و در واقع دنبال پیشگیری از تخلف هستیم نه اینکه اول کاری را به انجام رسانده و بعد به دنبال کنترل و نظارت باشیم .
وی افزود: بهتر است اقدامات کنترلی در حین اجرا صورت پذیرد و باید این موضوع را بدانیم که ایجاد و تقویت واحد کنترل و نظارت نافی مسئولیت شعب نیست بلکه بر این موضوع تاکید دارد که عملکرد مسئولین شعب در امر نظارت بر عملکرد شعبه و دفاتر تحت نظارت آن شعبه کنترل خواهد داشت.
قبادی زاده اظهار داشت: این واحد نقش مشاوره را برای مسئولین شعب انجام می دهد و قصد این است که خطاها را کمتر کرده و جلوی ورود به خطاهای جدید را بگیریم.
عضو هیات مدیره تصریح کرد: آینده بانک در واحدهای اجرایی است و از آنجائی که مشتری به واحد اجرا مراجعه می کند بنابر این باید نوعی اطمینان دو طرفه را بین طرفین ایجاد کنیم یعنی هم مشتری به سیستم مطمئن شود و هم ما از عملیات مشتری اطمینان حاصل کنیم.
قبادی زاده در ادامه با اشاره به شاخصه های عملکردی و ابزار کنترلی موجود در دست شعب خاطرنشان کرد: ما امروزه در دوره انتقال هستیم و می دانیم که نظارت بطور فیزیکی امکان پذیر نیست بنابراین برای رفع این نقیصه ابزاری را دردست مدیران شعب قرار دادیم که شاخص ها را نشان می دهد و اگر مسئولین در برهه ای از زمان ملاحظه کردند که میزان شاخصی از حالت عادی خود خارج شده باید بلافاصله آن را مورد کنترل قرار دهند.
وی در پایان با تاکید بر همکاری و ایجاد تعامل با یکدیگر عنوان کرد: عملکرد مدیریت و همکاران استان شایسته تقدیر است چون توانسته اند بیش از 50 درصد هدف سپرده ای استان را محقق سازند.
علیرضا رحمتیان سرپرست اداره کل بازرسی و حسابرسی در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج به دلاور مردان صحنه نبرد در دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مجموعه مدیران و همکاران اداره کل بازرسی و حسابرسی بانک این شعار را سرلوحه کار خود قرار داده اند که ندیده در شهادتی وارد نشوند و نسنجیده در قضاوت و نفهمیده در انتقادی وارد نشوند.
وی با اشاره به توصیه ای از حضرت علی (ع) به مالک اشتر با این مضمون " ای مالک اگر شب هنگام کسی را دیدی که در حال گناه است، صبح به چشم گنهکار به او نگاه نکن از کجا معلوم که نیمه شب توبه نکرده و خداوند از سر تقصیراتش گذشته باشد " و ضمن برشمردن ملاکها و شاخص ها در کار اداری به بیان عناوین توصیه ها و انتظارات از همکاران ستادی و اجرائی پرداخت و افزود: افرادی که به عنوان حسابرس در جایی خدمت می کنند باید اولاً؛ سلامت نفس داشته و سالم باشند تا بتوانند دیگران را به سلامت در کار دعوت کنند دوماً؛ صداقت داشته باشند یعنی اگر صحبتی کردند همان را هم رفتار کنند و سوماً با همه دوست و صمیمی باشند و رفاقت کنند یعنی به دنبال مچ گیری نباشند و آخرین ملاک اینکه صلابت داشته باشند.
رحمتیان اظهار داشت: ساختار سازمانی اداره کل بازرسی و حسابرسی با حمایت های دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دچار دگرگونی اساسی شده است و فعالیت های حسابرسی و بازرسی با افزایش نیروهای متخصص تقویت شده است.
سرپرست اداره کل بازرسی و حسابرسی عنوان کرد: هم اینک در ستاد پست بانک 50 ردیف سازمانی وجود دارد و قرار است در 9 استان از جمله آذربایجان شرقی بعنوان اولین استان، گروه حسابرسی در آن ایجاد شود و در استان هایی که دفاتر فعال آنها بالای 600 دفتر است گروه حسابرسی 3 نفره و در سایر استانها گروه حسابرسی 2 نفره دایر می شود.
وی در پایان به روسای شعب و حراست و رئیس دایره خدمات بانکی توصیه نمود با توجه به گستردگی دفاتر و لزوم کنترل امور مربوط، وقت و زمان بیشتری را برای این موضوع صرف کنند.
همچنین در ابتدای این مراسم علیرضا پورحسین طی ارائه گزارشی از عملکرد پست بانک استان گفت: در طول چند ساله گذشته پست بانک استان توانسته است 817 دفتر ICT روستایی و 220 دفترICT شهری خدمات بانکی را راه اندازی کند که از این تعداد، 640 دفتر روستایی و 156 دفتر شهری بصورت لحظه ای (On Line) عمل می کنند و به همین دلیل و استقبال هموطنان استان، منابع استان در پایان شهریور سال جاری نسبت به پایان اسفند 1388 به میزان 3 برابر رشد داشته و به تبع آن میزان تسهیلات اعطایی به مشتریان بویژه روستائیان نیز رشد داشته است.
وی افزود: به واسطه تلاشهای صورت گرفته در استان از تعداد 17 شعبه استانی 11 شعبه آن ارتقاء درجه یافته و پیش بینی می شود در سال 90 نیز با توجه به روند رشد خوبی که در جذب منابع و ارائه خدمات در شعب وجود دارد حداقل 4 یا 5 شعبه نیز ارتقاء درجه یابند.
پورحسین با اشاره به اختصاص 4 درصدی منابع پست بانک کشور در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: پست بانک استان در پایان سال 1388 رتبه دوازدهم را از نظر منابع در بین مدیریت های شعب کشور داشت که با برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته و بر اساس آخرین رده بندی، رتبه سوم کشوری را کسب نموده است.
مدیر شعب پست بانک استان در پایان ضمن تقدیر از حمایت ها و هدایت های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک و تلاش های همکاران استان خواستار توجه بیشتر مدیران ارشد بانک به نیروی انسانی به عنوان منابع مهم و استراتژیک شد.
عباس پیرایی معاون بازرسی اداره کل بازرسی و حسابرسی پست بانک ایران نیز در ادامه این مراسم از تلاش های مدیریت شعب استان به جهت تلاش در افزایش رتبه استانی وکاهش مغایرت ها تقدیر نمود وگفت: مرکز کنترل و نظارت از راه دور بانک از مرداد ماه سال جاری برای رسیدگی به وضعیت واحدهای عملیاتی آسیب پذیر با نقشه راه و برنامه مشخصی فعال شده است.
وی افزود: در گذشته روال کار کنترل و نظارت به شکل حضور فیزیکی در شعب انجام می گرفت که با توجه به گسترش سریع دفاتر شهری و روستایی در کشور و عدم امکان عملی در حضور به موقع در تمامی شعب و دفاتر، موجب شد تا روش کنترلی و نظارت به صورت سیستمی و از طریق سامانه انجام پذیرد که در این روش کنترلی فعلاً 11 سرفصل از حسابها مد نظر است که مرکز کنترل و نظارت استانی و شعب می بایست به آنها بپردازند.
پیرائی در ادامه به بیان سرفصلها و روش های کنترل و نطارت بر آنها پرداخت و نحوه برخورد با خطاهای احتمالی را برای همکاران تشریح و در پایان ضمن دعوت به همکاری بر دقت بیشتر در کنترل سرفصل های مشروحه تاکید نمود.
گفتنی است: در این مراسم اصغر زمانی حسابرس پست بانک آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد وضعیت حسابرسی و اقدامات انجام شده در استان را ارائه نمود و در ادامه نیز عادل قبادی زاده به سئوالات همکاران پاسخ های لازم را ارائه نمود و گفت : به جرات می گویم که هیات مدیره و مدیر عامل بانک هیچ مشکلی با پرداختهای پرسنلی ندارند چرا که معتقدیم نیروی انسانی با ارزش ترین سرمایه پست بانک است و باید آنان را حفظ کرده و کمک بیشتری نمود تا آنان بتوانند خودشان را پای کار نشان دهد و این نگرش، هدف مدیران بانک را در مورد نیروی انسانی ترسیم می کند لذا تمام سعی مجموعه هیات مدیره بر این است که بتوانند با وجود همه محدودیتها و مسائل و مشکلات به نیروها رسیدگی کنند.
وی با اشاره به صورتهای مالی شش ماهه اول سال 90 در مقایسه با صورتهای مالی شش ماهه اول 89 اظهار داشت: حدود 45 درصد در هزینه های پرسنلی رشد داشته ایم درحالی که طبق مصوبات دولت در این بخش نباید بیش از 10 درصد رشد و افزایش هزینه داشته باشیم و از طرفی باید بدانیم که ما امین مال و سرمایه مردم هستیم و باید دقت بیشتری در حفظ و نگهداری آن داشته باشیم.
قبادی زاده در پاسخ به سئوالی دیگر عنوان کرد: میانگین سرانه بانکی در حال حاضر 12 میلیارد ریال است و میانگین سرانه پست بانک 4 میلیارد است ولی با این وصف تمام تسهیلاتی را که در شبکه بانکی به کارکنان پرداخت می شود ما هم به نوعی پرداخت کرده ایم بنا بر این توصیه می کنم که همکاران تلاش کنند تا نسبت های مذکور اصلاح شود و قول می دهیم که اگر همکاری بکنیم و منابع افزایش یابد تسهیلات مسکن 40 برابری را نیز به همکاران پرداخت خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران