در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3022 تاریخ : 1390/09/06-00:00:00
,17,
برف غافلگیرانه آمد،  خدمت رسان ها غافل نشدند

برف غافلگیرانه آمد، خدمت رسان ها غافل نشدند

بارش برف چند روز قبل که در ارتفاعات استان گیلان تا یک متر گزارش شد و در شهررشت نیز بیش از 20 سانتی متری بر زمین نشست و همین امر موجب تعطیلی مراکز آموزش شد، اگر چه غافلگیران

 برغم آنکه در اولین روزهای سومین ماه پاییز مردم و مسوولان استان به طور طبیعی کمتر انتظار بارش چنین برف سنگینی را داشتند، اما به جز چند بخش و تعدادی از روستاهای مناطق برفی ،  بیشتر مناطق گاز، آب  ، برق  و نان مردم به راه بود.

طبیعی است که با چنین برفی  و شکستن شاخه درختان و افتادن آن ها بر روی سیم های برق ، روشنایی برخی مناطق روستایی و بخش های تابعه که درختان زیادی در مسیر برق قرار دارد، قطع شود، اما این قطعی هم خیلی طول نکشید. گاز شهری و آب شهری و روستایی مگر در مواردی استثنایی برقرار بود و باید در این خصوص به مسوولان استان، به خصوص دستگاه های خدمت رسان خسته نباشید، گفت به ویژه آنکه به نقل از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در همان روز جمعه اعلام شد، 600 نفر از نیروهای این سازمان در لحظه مشغول خدمت رسانی بودند. بلاخره وقتی در آمریکا و اروپای پیشرفته با همه امکانات هم برف و باران و طوفان آن هم از نوع غافلگیرانه می آید،  برخی مناطق چند ساعتی یا نصف روزی را بدون برق یا آب و گاز خواهند بود و سیستم های اصلی شهری ممکن است دچار مشکل شوند. اعتراض و گلایه های مردم  در مناطق همراه با قطعی برق یا آب هم به جا بود، اما شرایط بحران و نابهنگام چنین وضعیتی را اجتناب ناپذیر می کند و اطلاع رسان ها باید جانب حق را در نظر بگیرند.

آفرین به مدیریت برق ،شرکت گاز استان و شهرداری رشت

بسیاری از مسوولان با رادیوی رشت و نیز سیمای مرکز گیلان در ارتباط بودند و به صورت مستمر اطلاع رسانی می کردند که نگارنده چند بار صدای مدیرعامل برق استان را شنید که حتی به علت قطع برق برخی نواحی حاشیه شهری و روستاها از مردم این مناطق عذرخواهی کرد و این حرکت ایشان بسیار پسندیده بود. مدیر عامل و معاونان برق استان ، شرکت گاز و توزیع آب شهری و روستایی ، شهرداری و همه عوامل شهرداری رشت ، استانداری و معاونان و مشاوران وی همه و همه به راستی خوب عمل کردند و نباید در این خصوص بی انصافی از سوی رسانه ها روا داشته شود. در تب و تاب بودن همه دستگاه ها و مسوولان با هدف رفع  مشکل مردم  در یک استان و یک شهر به این ترتیب و پیگیرانه عالی است. کارکنان زحمت کش شهرداری از اولین ساعات بارش در معابر حضور داشتتند و کوچه ها و خیابان ها را برای تردد مردم باز می کردند که جا دارد به آن ها و شهردارسخت کوش رشت نیز خسته نباشید ، بگوییم.  این همدلی و کمک به شهروندان باید در همیشه زمان و مستمرا ادامه داشته باشد و مسوولان دستگاه های خدمت رسان ، اطلاع رسانی به هنگام و به وقتش ، در زمان بروز بحران یک اصل اساسی است که باید مسوولان در این خصوص آموزش های لازم را فرا بگیرند.

تقدیر از خدمت گذاران واقعی ، وظیفه همه است.

شعار ما در نشریه واکنش و بانک و صنعت، این است که هر کنش و فعالیتی که مسوولان و مردم در عرصه های گوناگون از خود نشان بدهند ، به همان نسبت واکنش ما را به دنبال دارد. اگر کارها خوب و شایسته باشد، تقدیر و تشکر ما را به دنبال دارد و اگر خدای ناکرده سستی و بی تفاوتی مشاهده شود، افشاگری و انعکاس را به هدف اصلاحات و توجه بیشتر " اسایش جامعه" در پی خواهد داشت و در این مسیر با هیچ احدی تعارف نداریم.

نشریه واکنش و بانک و صنعت به نوبه خود از مسوولان و دست اندرکارانی که در جریان بارش برف ، بسته شدن راهها و سرمای هوا به مردم صادقانه خدمت کردند، تشکر می کند./ شماره تماس ما 5556886

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 192
بانک سپه ، نخستین بانک ایرانی نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران