پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3011 تاریخ : 1390/09/02-00:00:00
,15,
رشد سریع حملات سایبری

در دنیای اینترنت

رشد سریع حملات سایبری

شرکت‌های مخابراتی، رسانه‌ای و فناوری نگران رشد فزاینده و افزایش پیچیدگی حملات سایبری بوده و سه چهارم آنها معتقدند این حملات در یک سال اخیر رشد سریعتری نسبت به گذشته داشت

گزارش سالانه شرکت مشاوره امنیت Deloitte نشان می دهد که تعداد حملات موفق بر ضد شرکت های مخابراتی، رسانه ای و فناوری در سال 2011 نسبت به سال 2010 بیش از 13 درصد افزایش داشته و در این میان شرکت های بزرگ فناوری بیش از سایر موسسات و شرکت ها در معرض خطر و حمله بوده اند.
حدود 18 درصد از شرکت های فناوری اعلام کرده اند که در سال 2011 بیش 6 تا 20 بار حملات موفق هکری را کشف و شناسایی کرده اند.
در جریان این حملات اطلاعات ذی قیمتی از این شرکت ها سرقت شده است. میزان حملات موفق به شرکت های فناوری دو برابر حملات موفق به شرکت های مخابراتی و رسانه ای بوده است.
در این میان مشکلات شدید اقتصادی و بحران های مالی که در چند سال گذشته وجود داشته باعث شده تا بودجه های مربوط به امنیت آی تی در بسیاری از این موسسات کاهش یابد که نتیجه آن افزایش حملات هکری موفق و کاهش موارد شناسایی شده حملات مختلف بوده است.
به نظر می رسد این فشارهای بودجه ای در آینده هم ادامه یابد.
عدم گزارش یک چهارم حملات امنیتی توسط مدیران واحدهای امنیتی به مدیران ارشد شرکت ها نکته مهم دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده است.
علت این مساله عدم اهمیت قائل شدن کافی  برای مساله امنیت از سوی مدیران ارشد اعلام شده است.
انتهای پیام/ح 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران