پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3009 تاریخ : 1390/09/02-00:00:00
,15,
 نسل جدید لنز های چشمی

در دنیای دیجیتال

نسل جدید لنز های چشمی

محققان با اختراع یک لنز چشمی هوشمند رویاهای به نمایش درآمده در فیلم های علمی و تخیلی را به واقعیت نزدیک کرده اند.

محققان دو دانشگاه واشنگتن و آلتو در فنلاند یه گام به طراحی لنزهای چشمی تماسی نزدیک تر شده اند. این لنزها که به طور مستقیم بر روی چشم قرار می گیرند مشاهده اطلاعات مربوط به اماکن و اشیا مختلف را در برابر چشمان افراد ممکن می کنند.
این قابلیتی است که قبلا در برخی فیلم های علمی و تخیلی مانند ترمیناتور، روبوکاپ، وال – ای به نمایش درآمده بود و ربات های موجود در این فیلم ها می توانستند در زمان نگاه کردن به امکان و افراد مختلف اطلاعات جانبی مختلفی را در مورد آنها مشاهده کنند.
این لنزها برای یافتن مسیر حرکت، اجرای بازی های رایانه ای، دریافت اطلاعات حساس کاری، کمک به جهانگردان قابل استفاده هستند. این لنز اطلاعات مربوطه را از طریق یک آنتن بسیار ظریف که در درونش جاسازی شده دریافت خواهد کرد. این آنتن از جنس طلا بوده و مانند یک حلقه به دور لنز چشمی کشیده شده است.
لنز یاد شده همچنین مجهز به مدارهای دیجیتالی رادیویی و همین طور تراشه ها و اجزای مختلفی برای نمایش اطلاعات بر روی میکرو ال ای دی هاست. محققان تاکنون صرفا توانسته اند یک پیکسل را بر روی این لنز بگنجانند و قصد دارند با افزایش تعداد پیکسل های لنز یاد شده حجم اطلاعات قابل نمایش از طریق آن را افزایش دهند.
آنها امیدوارند از این طریق در آینده خواندن ایمیل ها و پیامک ها هم بر روی این لنزهای هوشمند چشمی ممکن باشد.
این لنزها تاکنون صرفا بر روی چشم خرگوش آزمایش شده اند، ولی هیچ اثر جانبی بدی بر روی وضعیت بینایی خرگوش ها نداشته اند. هنوز مشخص نیست این لنزها چه زمانی عملا به کار گرفته خواهند شد.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران