پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3003 تاریخ : 1390/09/02-00:00:00
,1,
امکان حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری‌ها وجود ندارد

معاون سابق سازمان خصوصی سازی:

امکان حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری‌ها وجود ندارد

معاون سابق سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مشکلات پست بانک را وزیر ارتباطات ایجاد کرده، گفت : امکان حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری ها وجود ندارد.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،اسماعیل غلامی در رابطه با تصویب طرح یک فوریتی دو هفته پیش حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری ها توسط مجلس ، اظهار داشت: در طول 5 سال اجرای اصل 44 ، چنین رویه و اتفاقی سابقه نداشت چرا که قانون و سیاست های اصل 44 به صراحت وضعیت واگذاری ها را مشخص کرده اند،مهمتر از آن مقام معظم رهبری در زمان ابلاغ این اصل به روشنی نام بانک ها و بیمه های غیر قابل واگذاری را اعلام کرده بودند .
وی ادامه داد: بنابراین درحالی واگذاری سال گذشته سهام پست بانک در بورس کاملا" قانونی بود که با توجه به قوانین موجود و همچنین با در نظر گرفتن لزوم افزایش سرمایه پست بانک و عدم امکان حضور دولت در افزایش سرمایه آن ( از 55 به 400 میلیارد تومان) ، نام این بنگاه از فهرست واگذاری ها حذف نخواهد شد . در صورت تصویب آن در مجلس هم که بسیار بعید به نظر می رسد، شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.
غلامی با بیان اینکه به رغم سپری شدن 4 ماه از مهلت قانونی برگزاری مجمع سالانه پست بانک ، هنوز سهامداران بلاتکلیف مانده اند و افزایش سرمایه ای هم فعلا" در کار نیست ، ادامه داد: در حالی هنوز ثبت مدیر عامل کنونی این بنگاه (محبیان عراقی) در اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی انجام نشده که وی در اظهار نظری عجیب عنوان کرده بود می توان از طریق انتشار اوراق مشارکت اقدام به افزایش سرمایه کرد.
وی درخاتمه گفت: با این اوصاف مشکلات مدیریتی و افزایش سرمایه و مجمع سالانه پست بانک را وزیر ارتباطات ایجاد کرده که باید توسط وی حل شود،بنابراین بهترین وسیله و راه برای رفع مشکلات این شرکت مشمول اصل 44 رعایت قانون و تمکین به آن است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 357
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران