پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494888 تاریخ : 1398/09/17-17:03:02
,17,
30 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می‌گیرد

/لایحه بودجه 99/

30 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می‌گیرد

بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه کل کشور، در سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بررسی لایحه بودجه 99 کل کشور نشان می‌دهد که دولت در بخش درآمدی برای بخش منابع حاصل از واگذاری شرکت های دولتی 11 هزار و 487 میلیارد تومان پیش بینی کرده است.

دولت همچنین در بندی به استفاده از صندوق توسعه ملی (از جمله 16 واحد از سهم صندوق در سال 99) تاکید کرده و منابع حاصله از این بخش را 30 هزار و 205 میلیارد تومان پیش بینی کرده است.

با توجه به سهم 20 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال آینده، مابه التفاوت آن تا سهم واقعی صندوق (36 درصد) در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. 

طبق قانون باید سالانه سهمی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود که در قانون برنامه پنجم، این رقم 20 درصد تعیین شد و باید سالانه تا سه درصد به آن اضافه می‌شد، اما در قانون برنامه ششم توسعه کف رقم واریزی 30 درصد شد و باید در ادامه هر سال دو درصد به این رقم اضافه شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران