پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2996 تاریخ : 1390/09/02-00:00:00
,8,
لایحه بیمه بیکاری به مجلس تقدیم شد

لایحه بیمه بیکاری به مجلس تقدیم شد

به منظور تقویت بیمه بیکاری و رفع برخی اشکالات و موانع، لایحه بیمه بیکاری از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،لایحه بیمه بیکارى که بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هئیت وزیران رسیده است از سوى رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. این لایحه به منظور تقویت بیمه بیکاری و رفع برخی اشکالات و موانع در اجرای قانون بیمه بیکاری تدوین شده است  .

در راستای تحقق اهداف قانون برنامه پنجم توسعه از جمله اجرایی کردن بند "ب" ماده (73) قانون یاد شده مبنی بر تقویت بیمه بیکاری و رفع برخی اشکالات و موانع در اجرای قانون بیمه بیکاری - مصوب 1369لایحه "بیمه بیکارى" برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود  .

بر اساس این لایحه، به منظور حمایت از بیکاران غیرارادی مشمول قانون تامین اجتماعی - مصوب 1354 و اصلاحات بعدی آن که تابع قانون کار و مقررات خاص مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، حساب بیمه بیکاری تشکیل می شود  .

بازنشستگان و دریافت کنندگان مستمری از کار افتادگی کلی و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند.

بیکار از نظر این قانون، بیمه شده ای است که رابطه کاری وی با کارفرما بدون میل و اراده قطع شده و آماده به کار است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران