پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2976 تاریخ : 1390/09/01-00:00:00
,8,
فروش صد هزار تن گندم دامی در بورس کالا

در سال جاری صورت گرفت:

فروش صد هزار تن گندم دامی در بورس کالا

از ابتدای امسال تاکنون بیش از یکصد هزار تن گندم دامی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در تالار معاملات کشاورزی بورس کالا به فروش رسیده است.

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،با توجه به رونق معاملات انواع گندم در بورس کالا طی ماه های اخیر، هم اکنون سه نوع گندم دامی، دوروم و صادراتی در بورس کالای ایران توسط معامله گران دادوستد می شودبر اساس این گزارش، حجم معاملات گندم دامی در بورس کالای ایران طی سال جاری به بیش از یکصد هزار تن رسیده که قیمت هر کیلوگرم از این محصول نیز 3 هزار و 600 ریال تعیین شده است.
علاوه بر این 12 هزار تن گندم دوروم نیز طی این مدت در حالی از سوی شرکت بازرگانی دولتی به فروش رسید که قیمت هر کیلو از این محصول نیز 4 هزار و 200 ریال تعیین شده است. گندم دوروم عموما در تولید محصولاتی مانند ماکارونی به کار می رود.
معاملات گندم صادراتی نیز در بورس کالا امسال به 5 هزار تن و با قیمت 325 دلار در هر تن رسیده است. به گفته مسئولان بورس کالا قیمت بالای گندم صادراتی نسبت به محصولات وارداتی علت حجم پایین معاملات آن عنوان شده است. فعالان بازار این محصول می گویند با توجه به سود بازرگانی صفر درصدی گندم، هرینه تمام شده گندم وارداتی به کشور حدود 290 دلارمی شود که این رقم از قیمت فروش این محصول توسط شرکت بزرگانی دولتی ایران در بورس کالا پایین تر است.
با این حال به گفته فعالان بازار، کیفیت گندم صادراتی ایران به مراتب از انواع مشابه وارداتی آن بالاتر بوده و چنانچه اختلاف قیمت گندم داخلی و وارداتی به رقم قابل قبولی برسد، استقبال از گندم صادراتی ایران در بورس کالا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 247
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران