پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2959 تاریخ : 1390/08/30-00:00:00
,11,
دومین همایش معماران تجربی اول آذر

دومین همایش معماران تجربی اول آذر

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اعلام حضور بیش از هزار معمار تجربی دارای پروانه اشتغال در دومین همایش معماران تجربی استان تهران تصریح کرد: این ه

 وجه به قانون نظام مهندسی، معماران تجربی در زمره افرادی هستند که باید توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین صلاحیت شوند و پس از برگزاری آزمون، برای آنها پروانه اشتغال صادر شود. وزارت مسکن و شهرسازی سابق، این مأموریت را از سال 86 به سازمان نظام کاردانی استان تهران محول کرده است. پس از این موعد تاکنون 5 آزمون سراسری در کل کشور برگزار شده و با محوریت استان تهران، حدود 20 هزار نفر با شرکت در این 5 آزمون، دوره‌های ویژه آموزشی را سپری و حدود 5 هزار نفر از آنها موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار از سوی وزارت راه و شهرسازی شده‌اند.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران، ضمن بیان مطالب فوق گفت: با توجه به نقش پررنگ معماران فعلی در ساخت و سازهای کشور، لازم است که در این فرایند گردش کار، اقدامات بسیار مثبت این فعالان عرصه ساختمان، به مسئولان، کارشناسان و تصمیم‌گیران مرتبط با صنعت ساختمان اطلاع رسانی شود.
مهدی مؤذن با انتقاد از بی‌توجهی جامعه و مسئولان به این قشر از سازندگان، اعلام کرد: در همایش بزرگ معماران تجربی، توانمندی‌های این معماران شناسایی می‌شود. وی با تأکید بر ضرورت واگذاری ساخت و سازها به سازندگان واقعی (و نه مدعی ساخت و ساز) ادامه داد: هر فردی که ادعای ساختمان‌سازی می‌کند، سازنده نیست و سازنده‌ای حق ساخت و ساز دارد که موفق به اخذ پروانه اشتغال شده باشد.
وی با اشاره به این مطلب، به عنوان یکی از محورهای اصلی همایش مذکور تصریح کرد: همچنین گسترش صنعتی و کاربرد فناوری‌های نوین به عنوان مصالح سبک و با‌دوام و آشنایی با اخلاق حرفه‌ای در صنعت ساختمان که تمامی دست‌اندکاران این صنعت با آن غریبه هستند، از دیگر محورهای همایش بزرگ معماران تجربی است. وی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها گفت: سازندگان مسکن باید با این مقررات آشنا شوند و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران با ستاد مدیریت بحران استان تهران، مواردی نظیر پیشگیری از حوادث در هنگام تخریب و گودبرداری ساختمان‌ها با یادآوری به‌موقع در این همایش مطرح و بررسی می‌شود.
دبیر همایش معماران تجربی با اعلام حضور بیش از هزار معمار تجربی دارای پروانه اشتغال در این همایش تصریح کرد: این همایش با حضور بیش از هزار معمار تجربی در سالن همایش‌های برج میلاد و در اولین روز از آذرماه ‌برگزار می‌شود. مؤذن با اشاره به تأثیر بسیار مثبت برگزاری چنین همایش‌هایی در پیشبرد اهداف آینده مسکن اذعان داشت: متأسفانه بیشتر همایش‌های مرتبط با صنعت ساختمان در حوزه‌های تشریفاتی برگزار شده و مسائل این صنعت به صورت ریشه‌ای و اصولی پیگیری نشده است. وی خواستار گردهمایی هرچه بیشتر دست‌اندرکاران صنعت ساختمان به منظور بررسی مسائل و آسیب‌های ناشی از عدم اجرای مقررات ملی ساختمان و جستجوی راه‌حل‌ها شد و افزود: تاکنون در کمتر همایشی به این امر مهم پرداخته شده است.
مؤذن اظهار امیدواری کرد: همایش معماران تجربی از جنس همایش‌هایی باشد که منجر به آشنایی هر چه بیشتر با مخاطبان واقعی ساختمان‌سازی شود و تأثیر بسزایی در رعایت اخلاق حرفه‌ای داشته باشد. رئیس سا‌زمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اعلام اینکه این همایش برای دومین دوره و تحت عنوان آموزش و ارتقای معماران تجربی برگزار می‌شود، استقبال از آن را در سطح بسیار خوبی ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر معماران تجربی، مسئولان و کارشناسان بخش‌های دیگر صنعت ساختمان نیز در این همایش شرکت خواهند کرد.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 477
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران