پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2946 تاریخ : 1390/08/29-00:00:00
,4,
بدهی های دولت آمریکا از مرز 15 هزار میلیارد دلار گذشت

بدهی های دولت آمریکا از مرز 15 هزار میلیارد دلار گذشت

کاخ سفید بدین ترتیب یک بار دیگر رکورد بدهکارترین دولت جهان را که متعلق به خود وی بود شکست.

به گزاترش خبرگزاری بانک و صنعت،‌آمریکا سه ماه پیش با 14 هزار و پانصد میلیارد دلار رکورددار بدهکارترین دولت دنیا شده بود و در کمتر از 3 ماه 500 میلیارد دلار دیگر بر بدهی های خود افزوده است. برخی کارشناسان آمریکایی، روز چهارشنبه را که رکورد تازه در آن ثبت شد به عنوان «روزی شرم آور در تاریخ آمریکا» نامگذاری کرده اند.
وزارت دارایی آمریکا چهارشنبه اعلام کرد میزان بدهی های دولت در این روز به 15 هزار و 33 میلیارد دلار رسیده و نسبت به یک روز قبل از آن، 55 میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش یافته است.
این رقم برابر 99 درصد تولید ناخالص ملی آمریکا در یک سال است.
به خاطر افزایش پیش بینی نشده بدهی ها، دولت باراک اوباما مورد حمله شدید جمهوری خواهان قرار گرفته است. پاول رایان کارشناس بودجه از روز چهارشنبه به عنوان «روزی شرم آور در تاریخ آمریکا» نام برده است.
فشارهای سیاسی بر اوباما ممکن است هفته جاری شدت بیشتری بگیرد. روز 23 نوامبر (چهارشنبه آینده) باید یک «ابر کمیسیون» کنگره درباره کاهش 1200 میلیارد دلار از بودجه دولت ظرف ده سال آینده تصمیم بگیرد و همین خطر لرزه های اقتصادی بزرگ را جدی کرده است.
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که این بدهی ها، در پایان سال جاری به 100 درصد، در سال 2012 به 105 درصد و در سال 2016 به 115 درصد درآمد ناخالص ملی آمریکا خواهد رسید.
اگر کمیسیون ویژه کنگره نتواند راه حلی برای کاهش تدریجی بدهی ها بیابد، براساس توافق های اعلام شده، ظرف ده سال آینده به طور خودکار 1200 میلیارد دلار از بودجه دولت کاسته خواهد شد. اعلام این تصمیم می تواند اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.
حدود نیمی از 1200 میلیارد دلاری که باید ظرف ده سال آینده از بودجه دولت آمریکا کاسته شود، سهم ارتش خواهد بود. لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا هشدار داده که با این کاهش بودجه، ارتش آمریکا به شدت ضعیف خواهد شد.
به گزارش دویچه وله، پانه تا در نامه ای به نمایندگان کنگره نسبت به کوچک شدن ارتش آمریکا ابراز نگرانی کرد و با ترسیم تصویری تیره و تار نوشت: «با این صرفه جویی ها، ما محدودترین نیروی زمینی را از سال 1940 به این سو خواهیم داشت، تعداد کشتی های مان از سال 1915 کمتر خواهد بود و نیروی هوایی مان کوچکتر از همیشه خواهد شد.»
اگر کمیسیون ویژه کنگره تا یک هفته دیگر به توافق نرسد، واشنگتن یا باید کاهش بودجه پیشنهادی خود را اعمال کند، یا از طریق سازش با جمهوری خواهان جلوی آن را بگیرد.
راه حل دوم، خطر تکانه های شدید را در بازارهای مالی به دنبال خواهد داشت، زیرا در این صورت کاملا آشکار می شود که دولت توانایی حل مشکلات مربوط به بودجه و بدهی ها را ندارد.
وزیر دفاع آمریکا در نامه خود نوشته است که در صورت کاهش بودجه، آمریکا باید از ایجاد سپر دفاع موشکی اروپا چشم پوشی کند، 450 پایگاه زیرزمینی موشک های دوربرد خود را برچیند و به موشک های زیردریایی ها و بمب های استراتژیک خود بسنده کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران