پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2896 تاریخ : 1390/08/25-00:00:00
,1,
2 بانک خصوصی همچنان مدیر ندارند

2 بانک خصوصی همچنان مدیر ندارند

دو بانک خصوصی کشور همچنان مدیرعامل ندارند و بانک مرکزی هم هیچ التیماتومی برای تعیین مدیرعامل این دو بانک نداده است.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،بانک های سرمایه حدود پنج ماه است که به دلیل کوچ مدیرعاملش به بانک شهر، بدون مدیرعامل اداره می شود و بانک سامان هم در تخلف مالی اخیر، کمیته منتخب دولت رای به برکناری مدیرعاملش داد و بانک مرکزی نیز او را برکنار کرد .
این دو بانک خصوصی باسابقه، ماه ها است که مدیرعامل ندارند و هیچ اخباری هم مبنی بر حتی پیشنهاد کردن گزینه هایی برای مدیریت عاملی این دو بانک منتشر نمی شود.
بر این اساس، جواب مسوولان هر دو بانک هم در پاسخ به سوال زمان تعیین مدیرعامل، یکسان است و آن، این که موضوع درحال بررسی و انجام است.
سوال اساسی و کلیدی در این مورد این است که آیا می شود دو بانکی که هر دو فرابورسی هستند و سهام آنها در بازار سرمایه خرید و فروش می شود، بدون سکاندار اداره شوند و مدیریت آنها هیات مدیره ای باشد.

اگر چنین پدیده ای امکان پذیر است پس بانک های دیگر هم به این شیوه تاسی کنند و مدیریت را به هیات مدیره بسپارد. شاید تفکری پشت این موضوع باشد یعنی مدیریت هیات مدیره ای را موثرتر از مدیریت یک شخص به عنوان مدیرعامل می دانند.
در عین حال نکته دیگر در مورد بانک سرمایه این است که بانک مرکزی، فقط صلاحیت دو عضو هیات مدیره بانک سرمایه را تایید کرده است( پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی) و دیگر اعضای هیات مدیره این بانک تایید نشده اند ضمن این که این بانک 7 ساله مدیرعامل ندارد.
در مورد بانک سامان هم با وجود این که صلاحیت 6 عضو هیات مدیره تایید شده است است(  الله ویردی رجایی سلماسی، ایرج نیک نژاد، محمد ضرابیه، رضا کریشچی خیابانی، سعید آتشکاری و پرویز مشیرزاده مویدی ( عضو علی البدل هیات‌مدیره) اما هنوز نام شخصی به عنوان مدیرعامل در فهرست مدیران تایید صلاحیت شده این بانک درج نشده است.
البته از نظر بانک مرکزی، بانک های دولتی توسعه صادرات و خصوصی ایران زمین هم مدیرعامل ندارند زیرا هنوز صلاحیت فنی بهمن وکیلی برای مدیریت عاملی بانک توسعه صادرات و حسین مهدوی نجم آبادی برای بانک ایران زمین به تایید مقام پولی کشور نرسیده است.
نکته مهم در این قضیه این است که وکیلی منتخب وزیر اقتصاد است و نجم آبادی هم از مدیران سابق و البته باتجربه بانک مرکزی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران