پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2893 تاریخ : 1390/08/25-00:00:00
,8,
بورس اعلام کرد:  عرضه نفت‌خام نخواهیم داشت

بورس اعلام کرد: عرضه نفت‌خام نخواهیم داشت

مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: تا اصلاح شرایط، عرضه جدید نفت خام در بورس کالا نخواهیم داشت.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،محمود رضا خواجه نصیر در مورد وضعیت بورس نفت و اینکه با توجه به پیشنهادهای مطرح شده از سوی وزارت نفت به‌ویژه شخص وزیر، مسوولان بورس کالا و نیز فعالان خصوصی حوزه نفت عرضه نفت چه زمان از سر گرفته خواهد شد؟

گفت: هنوز تصمیم جدی و جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.
 او ادامه داد: تا اصلاح شرایط و رسیدن به وضعیت جدید عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه برای فراهم شدن شرایط جدید پیگیری‌هایی انجام شده که همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران است که باید شرایط عرضه بعدی را ایجاد کند.

تاکنون 9 محموله نفت خام در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شده است که تنها چهارمین عرضه به معامله انجامید و در چهار عرضه آخر نیز هیچ خریداری برای چانه زنی ورود نکرد؛ زیرا کارگزاری‌هایی که در عرضه های پیش‌تر متقاضی خرید بودند خواهان تغییر شرایط شدند.

شرایطی که از آن جمله می توان به ایجاد تناسب بین قیمت پایه اعلام شده برای معامله با نرم منطقه اشاره کرد. با وجود نبود تقاضا برای خرید و معامله نشدن نفت خام صادراتی بورس کالا، این کالای استراتژیک هر هفته در بورس عرضه می شد که سرانجام از 13 مهر ماه که زمان عرضه دهم بود، مسوولان شرکت نفت هیچ عرضه‌ای را ثبت نکردند.

شرکت ملی نفت ایران طبق تعهد عرضه موظف است روزانه 50 هزار بشکه نفت خام در بورس عرضه کند، اما تا امروز بیش از 40 روز است که به تعهد خود پایبند نبوده است.

مسوولان بورس کالا پاسخ به این سوال که عرضه بعدی نفت خام در بورس چه زمان خواهد بود را وظیفه شرکت ملی نفت ایران می‌دانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران