پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2855 تاریخ : 1390/08/22-00:00:00
,15,
سیم کارت‌ها نازک‌تر می‌شوند

در دنیای دیجیتال

سیم کارت‌ها نازک‌تر می‌شوند

با عرضه نسل جدیدی از سیم کارت ها موسوم به "نانو سیم کارت" انتظار می رود این بخش مهم از گوشی های هوشمند باز هم نازک تر و پرظرفیت تر شوند.

نانو سیم کارت ها از حافظه بیشتر و همین طور سازگاری بیشتر با باتری ها برخوردار بوده و به همین علت شارژ بیشتری را در باتری نگه خواهند داشت. با عمومی شدن استفاده از این سیم کارت ها می توان انتظار داشت که در آینده فناوری ها و خدمات تازه ای به گوشی های هوشمند اضافه شود.
شرکت آلمانی Giesecke & Devrient که برای اولین بار این سیم کارت ها را طراحی کرده می گوید ابعاد انها 12 در 9 میلی متر بوده و ابعاد آنها نسبت به میکرو سیم کارتها 30 درصد کوچک تر است. ضخامت این سیم کارت ها هم 15 درصد کاهش یافته است. مقایسه ها همچنین حاکی است این سیم کارت ها در مقایسه با سیم کارت های معمولی و سنتی حدود 60 درصد کوچک تر هستند.
انتظار می رود اولین گوشی مجهز به این نانو سیم کارت تا اوایل سال 2012 عرضه شود. تعدادی از اپراتورهای تلفن همراه هم در حال بررسی و تست کردن این سیمکارت هستند. در میان شرکت های فناوری هم اپل بیش از دیگر شرکت ها به استفاده از این محصول نوظهور علاقه نشان داده است.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 64
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران