پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2845 تاریخ : 1390/08/22-00:00:00
,16,
 80درصد تخفیف در خرید زمین برای صنایع

همایش فرصتهای سرمایه گزاری در اردستان برگزار شد

80درصد تخفیف در خرید زمین برای صنایع

فخرالله مولایی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در اردستان به اهمیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: این سازمان می‌تواند به شعار جهاد اقتصادی جامعه عمل بپوشاند

 به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری بانک و صنعت،‌وی با بیان اینکه در سطح کشور 896 شهرک صنعتی با اشتغال‌زایی 510هزار نفر وجود دارد، اظهار داشت: 27هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور سازماندهی شده‌اند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در استان اصفهان 81 شهرک صنعتی با اشتغال‌زایی بیش از 100هزار نفر وجود دارد، تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی مسئولیت جدیدی تولید، نظارت و هدایت سرمایه‌گذاران را برعهده گرفته است

وی به پیوستن 476هزار واحد تولیدی به سازمان صنایع کوچک اشاره کرد و بیان داشت: 97درصد اشتغال کشور متوجه سازمان صنایع کوچک است.

مولایی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذار باید مشوق‌هایی در نظر گرفت، تصریح کرد: اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور اجازه تخفیف و تشویق سرمایه‌گذاران در مناطق محروم را داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا از امروز سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در شهرستان اردستان باشند از 80درصد تخفیف در خرید زمین برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه همچنین سرمایه‌گذارانی که در شهرستان اردستان سرمایه‌گذاری کنند در زمینه دریافت هزینه پرداخت زمین، 10درصد هزینه زمین ابتدا دریافت می‌شود و بقیه اقساط به صورت 56 ماهه اخذ می‌شود، اضافه کرد: این درحالی است که طبق روال معمول 30درصد هزینه خرید زمین ابتدا دریافت می‌شود و بقیه به صورت اقساط 36 ماهه است.

وی ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذارانی که در مدت یک سال موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شوند از تخفیف‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

در ادامه این همایش استاندار اصفهان با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری صادرات غیر نفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: این در حالی است که صادرات کل کشور یک رشد 36درصدی داشته است.

علیرضا ذاکر اصفهانی به صادرات 4.7درصد از طلای ساخت اصفهان به خارج اشاره کرد و گفت: همچنین 26 تن محصولات صنایع دستی، 86 تن فرش دستباف و 18هزار تن محصولات کشاورزی از استان صادر شده است.

 وی به رتبه نخست استان اصفهان در بخش صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از هشت هزار واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 35درصد تولید مازاد مرغ استان به استان همجوار صادر شده است، تصریح کرد: در تولید گوشت قرمز و عسل استان اصفهان رتبه چهارم کشور را دارد و این در حالی است که طی چهار سال گذشته با بحران خشکسالی مواجهه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شتابزدگی در ایجاد صنایع بزرگ در استان اصفهان و برخی شهرستان‌های همجوار سبب ایجاد مشکلاتی از جمله آلودگی و تمرکز جمعیت در کلانشهر اصفهان شده است، ادامه داد: در بخش صنعت گفتمان جدیدی با رویکرد تمرکززدایی در برنامه قرار دارد.

ذاکراصفهانی گفت: در این راستا ایجاد صنایع بزرگ در شهرستان اردستان در اولویت قرار دارد تا این شهرستان به جایگاه بالایی دست پیدا کند و شاهد مهاجرت معکوس به اردستان باشیم.

در ادامه این همایش فرماندار اردستان به ویژگی‌های شهرستان اردستان و موقعیت خاص آن اشاره کرد و گفت: شهرستان اردستان دارای ‌ظرفیت‌های بالایی از جمله قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت، عبور خط راه آهن، عبور خط هشتم سراسری گاز و وجود نیروگاه 500 مگاواتی برق برای جذب سرمایه‌گذار است اما برای معرفی آنها اقدامی نشده است.

روح الله سلگی خواستار مشخص شدن اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اردستان شد و گفت: با توجه به کمبود آب در منطقه حرکت از کشاورزی به سمت صنعت در اولویت قرار دارد.

وی خواستار تمرکز زدایی در بخش صنعت در استان اصفهان شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران