پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2819 تاریخ : 1390/08/21-00:00:00
,7,
ضرب سکه‌های چندضلعی پلمب شده ممنوع است

ضرب سکه‌های چندضلعی پلمب شده ممنوع است

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24:‌مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت با تأکید بر اینکه با توزیع هر نوع پلاک سکه پلمب شده مدور و چند ضلعی برخورد می‌کنیم، گفت: پلاک‌های چند ضلعی نباید پلمب باشند.

 به گزارش خبرگزاری بانک و صنعت،‌ شهرام میر آخور لو درباره ممنوع شدن ضرب و توزیع سکه های مدور موسوم به پارسیان و غیره و در مورد وجود فلزاتی غیر از طلا در سکه های پلمپ شده اظهار داشت: در صورتی که پلاک‌ها غیر استاندارد باشند با آنها مقابله می‌کنیم و عمدتا شاهد این بوده‌ایم که این پلاک‌ها از مس ساخته شده‌اند و روکش طلا دارند که در این خصوص نیز تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان این کالاها به تعزیرات معرفی می‌شوند.
وی با تأکید بر ممنوعیت توزیع انواع سکه های مدور  و چند ضلعی پلمپ شده در سطح کشور گفت: دلیل استقبال از این کالاها قیمت پایین آن است و ما می‌خواهیم سلیقه مردم را به سمت کارت‌های هدیه سوق دهیم چرا که وقتی قطعه طلا و یا مشابه آن پلمپ می‌شود مشخص نیست که چه اتفاقی آن زیر می‌افتد.
مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت گفت: سکه پارسیان و هخامنشی از مؤسسه استاندارد مجوز گرفته بودند و هرچند به صورت غیرقانونی اما ضرب می‌شد لذا با تولید و توزیع آن برخورد می‌شود چرا که هرگونه سکه مدور باید توسط بانک مرکزی ضرب شود.
پیش از این کشتی آرا رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به خبرنگار فارس گفته بود که با ممنوعیت ضرب سکه های مدور پارسیان، سکه های چندضلعی جایگزین می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران