پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 28 تاریخ : 1390/03/02-00:00:00
,1,
پست در افزایش هزینه ها پیشتاز است

پست در افزایش هزینه ها پیشتاز است

یک مقام مسوول درپست کشور گفت ، افزایش هزینه های مطبوعات به ما مربوط نیست و ارشاد باید به نشریات کمک کند.!!

با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و به موازات آن تحول در اقتصادی جهانی و نیز تورم در بازار عرضه و تقاضای کشورمان، این بار پست ایران در بخش بالا بردن هزینه های مرسولات به معنای واقعی پیشتاز شد.!!

 شاید تا دیروز برای شهروندان باور کردنی نبود که چگونه ممکن است که در یک کشور هزینه  یک نوع خدمت به شهروندان یک هزار درصد و حتی بیشتر افزایش یابد، اما با سخنان امروز مدیر کل پست ایران این اطمینان حاصل شد.

این مسوول اطلاع رسانی در پست در یک گفت وگو با رادیو ایران تصریح کرد که افزایش بهای خدمات برای پست امری اجتناب ناپذیر بود به ویژه آنکه این بخش از خدمت رسانی به جامعه از سال 1382 هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است.

پست اعلام کرده است که افزایش هزینه های این شرکت خودسرانه نبوده بلکه سازمان مسوول تعیین قیمت ها این نرخ را ابلاغ کرده است.

تکلیف نشریات کشور و اطلاع رسانی چه می شود!!

شرکت پست اعلام کرد ، براین اساس مثلا اگر هزینه ارسال یک نسخه روزنامه از طریق پست 10 تومان بود با نرخ گذاری جدید به 125رسیده است که بیش از 1200درصد افزایش را نشان می دهد.

تصور کنید ، روزنامه ای که قیمت روی جلد آن 100تومان است باید 125 تومان هزینه ارسال پستی بپردازد و این تصمیم که برای نشریات کشور مانند یک سونامی تلقی می شود، همه محاسبه های را به هم ریخته است.

با این حرکت جهشی قیمت ها ، مساله اطلاع رسانی به جامعه و فرهنگ سازی و مبارزه با نبرد سایبری در کشور چه معنایی پیدا می کند و چه کسی باید پاسخگو باشد.

مدیر روابط عمومی پست در این باره معتقد است که شرکت پست حامی نشریات نیست که در این خصوص اقدام کند و وزارت ارشاد باید تدابیر لازم را بیندیشد به خصوص آنکه به گفته وی با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی هم در این راستا برگزار شده است.

وی در باره اینکه چرا به هنگام مراجعه شهروندان به واحدهای پستی متصدیان ابتدا خدمات گران تر را معرفی می کنند و اعلام می کنند که در قبال پست عادی مسوولیتی ندارند و بهتر است شهروندان پست ویژه یا حداقل پیشتاز کنند، اظهار داشت: طبیعی است که به عنوان یک شرکت که قرار است به سمت خودکفایی حرکت کند، به شهروندان خدمت مطمئن تر معرفی می شود و تصمیم با شهروندان است.!

روابط عمومی شرکت پست تصریح کرد با توجه به هزینه های شرکت و نوع خدماتی که ارایه می شود ، قیمت های جدید نیز ما را به خود کفایی کامل نمی رساند، منظور شان این است که باید قیمت ها باز هم باید به نوعی افزایش یابد!!

به هر روی این نوع افزایش قیمت ها در یک مرحله که مانند شوکی بر آندسته از شهروندان و به خصوص  خانواده بزرگ مطبوعات است که به صورت مستمر  با پست سر وکار دارند، در عین حال ممکن است اجرای طرح هدفمندی را مانند افزایش نرخ مصرف گاز خانگی در ذهن افکار عمومی خاکستری نشان دهد و شایسته است در این باره تجدید نظر شود.

افزایش قیمت ها با اجرای طرح یاد شده یک ضرورت است ، اما خوب است این افزایش به تدریج صورت گیرد تا افکار عمومی دچار شوک شدید و واکنش های بعد از آن نشودبه ویژه آنکه گفته می شود اجرای طرح هدفمندی یارانه پنج ساله است .

                                               سردبیر شبکه خبری بانک و صنعت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران