پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2798 تاریخ : 1390/08/17-00:00:00
,11,
ساخت راه‌آهن غرب کشور - به زودی

ساخت راه‌آهن غرب کشور - به زودی

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، عملیات اجرایی راه‌آهن غرب کشور به زودی آغاز می‌شود.

 

.

علی نیکزاد گفت : اتصال راه‌آهن غرب کشور به کرمانشاه و خسروی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری اتصال راه‌آهن تا خانقین هرچه زودتر عملیاتی می‌شود.

نیکزاد افزود : برای اجرای ادامه این طرح از کرمانشاه تا خسروی قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد کرده‌ایم و هزینه اجرای ان با فروش اوراق مشارکت و سهام شرکت‌های دولتی تامین می‌شود. نیکزاد گفت : در بخش راه 235 طرح در استان کرمانشاه با بودجه 86 میلیارد تومان در دست اقدام داریم و به زودی 9 کیلومتر از کنارگذر شرقی و 14 کیلومتر از کنارگذرغربی کرمانشاه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 17 کیلومتر از بزرگراه میاندوآب کرمانشاه به طرف کامیاران تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد. وزیر راه و شهرسازی در باره مسکن مهر استان کرمانشاه هم گفت : در استان کرمانشاه 57 هزار واحد مسکن در دو سال اخیر با تسهیلات 1200 میلیارد تومانی در حال ساخت بوده که 50 هزار واحد در حوزه شهری و 7 هزار واحد در حوزه روستایی است.

راه‌آهن غرب کشور با طولی بیش از 525 کیلومتر حلقه اتصال راهگذر شرق به غرب کشور است که با اتصال از ایستگاه سمنگان در شهر اراک آغاز می شود و ضمن عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان‌غرب، قصرشیرین‌ و در نهایت در خسروی به مرز عراق متصل می‌شود.

با اجرای این طرح امکان بر قراری ارتباط ترانزیتی بین کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا و دریای مدیترانه از طریق خاک کشور ایران ( راهگذر شرق به غرب) فراهم می‌شود. این مسیر در عراق پس از عبور از خانقین‌، بغداد‌، موصل‌، قامشلی‌، دیرالزو‌، رقه و حلب به بندر لاذقیه ختم می شود و با احداث آن امکان ارتباط با اماکن متبرکه عتبات عالیات (کربلا و نجف و کاظیمن و سامرا) در خاک عراق نیز میسر خواهد شد.

در جلسه هیات‌دولت در کرمانشاه مصوب شد تا منابع مالی اجرای راه‌آهن غرب کشور قطعه ملایر تا کرمانشاه به طول 170 کیلومتر و قطعه کرمانشاه تا خسروی به طول 266 کیلومتر تأمین شود.

برای راه‌آهن غرب که از شهرستان ملایر آغاز می‌شود و تا خسروی ادامه خواهد یافت، 26 ایستگاه طراحی شده است؛ هر کدام از مسیرهای ملایر تا کرمانشاه و کرمانشاه تا خسروی دارای 13 ایستگاه است. برای مسیر ملایر تا خسروی نیز 11 تونل به طول 10 کیلومتر طراحی شده که بزرگترین آن طونل قلاجه به طول دو هزار و 750 متر است.

     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران