به گزارش روز یکشنبه بانک و صنعت ،غدیر مهدوی با اعلام این که پژوهش های کاربردی را به مبانی تصمیم گیری در سیاست های صنعت و بازار بیمه ایران تبدیل کنیم ، گفت : رویکرد ما ایجاد شخصیت واقعی پژوهشی است و باید سیاست های این بخش ، پژوهش محور و مبتنی بر تحقیق و توسعه (r ampersand d) شود. وی ، افزود : توسعه دانش بازاریابی خدمات بیمه ای ، مدیریت ریسک و به ویژه مطالعات دقیق و کارشناسانه بیمه های زندگی در اولویت است. وی با تاکید بر ضرورت تغییر رویه پژوهشکده بیمه گفت : پژوهشکده را محل انجام پژوهشهای بیمهای قرار دهیم نه اینکه محل برونسپاری پژوهشها باشد و گروههای پژوهشی را با جذب نیروهای توانمند و حداقل 25 نفر در سطح کارشناسی ارشد و دکتری فعال می کنیم تا نیازهای صنعت بیمه را بررسی کنند و راهکار ارائه کنند. مهدوی افزود : باید نیازهای صنعت بیمه در این پژوهشکده تبیین و استخراج شود و به اتاق فکر صنعت بیمه و راهکارهای توسعه و پیشرفت شاخههای مختلف تبدیل شویم. وی گفت : باید متناسب با تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی باید ساختار بیمهنامهها نیز متحول شود و نتایج پژوهش های خود را به شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی می دهیم تا در صورت نیاز و پس از تصویب ، اجرا شود. رئیس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه ، فعالیتی ریسکی است و بیمه باید ریسکها را بپوشاند ، اظهار داشت : اما اگر حق بیمهها در فضای رقابتی عادلانه و منطقی نباشد ،شرکت های بیمهای به سمت ورشکستگی خواهد رفت. مهدوی گفت : پژوهشکده تلاش می کند در دوره جدید به عنوان اتاق فکر صنعت بیمه راه های پیشرفت و توسعه این حوزه را طراحی کند ، در آغاز راه هستیم و بحث بازاریابی کارآ و منطقی در صنعت بیمه مهم است تا از احتمال ورشکستگی جلوگیری شود ، باید از بازاریابی بخش غیر تخصصی دور شویم و برای بهبود صنعت بیمه تلاش می کنیم.