پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2751 تاریخ : 1390/08/13-00:00:00
,11,
۳ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران شناسای شد

۳ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران شناسای شد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد، گفت: از پس زلزله‌های معمولی بر می‌آییم و در زلزله شدید حتما تلفات داریم.

 

 

 به  گزارش خبرگزاری بانک وصنعت،‌حسن قدمی درباره آمادگی مدیریت بحران در مقابل حوادث طبیعی اظهار داشت: آمادگی نسبی ما در سطح دنیا بالاتر از دیگر کشورها است. وی ادامه داد: نیروهای امدادی ما قوی‌ترین نیروهای امدادی هستند و این موضوع را بارها در حوادث طبیعی ثابت کرده‌اند. قدمی با اشاره به اینکه از پس زلزله‌های معمولی بر می‌آییم، گفت: در صورتیکه زلزله‌ای از قدرت زیادی برخوردار باشد قطعا سختی کار بیشتر می‌شود و تلفاتی نیز خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره امکاناتی که برای مقابله با حوادث طبیعی در اختیار است، گفت: امکاناتی از قبیل بیمارستان صحرایی، آمبولانس، هلی‌کوپتر و تجهیزات امدادی و غیر امدادی را داریم. وی یادآور شد: اگر خدایی نکرده اتفاقی در کشور بیفتد تمام امکانات هوا نیروز و نیروهای مسلح در اختیار مدیریت بحران قرار می‌گیرد. قدمی بیان داشت: مشکل ما در مدیریت بحران این است که یک حلقه گم شده به نام پیشگیری داریم. وی یادآور شد: ما در زمینه پیشگیری عملکردی نداشتیم و تمام توان را برای امداد رسانی گذاشته‌ایم.

قوی در امدادرسانی، ضعیف در پیشگیری

وی افزود: ما در سطح دنیا در زمینه امداد رسانی قوی و در بعد پیشگیری ضعیف هستیم. قدمی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده یکی از معضلات کشور است گفت: حدود یک میلیون و 400 هزار بافت فرسوده روستایی در سطح کشور بازسازی شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: شهرداری‌ها و وزارت مسکن و شهرسازی باید با جدیت اجازه ساخت و ساز غیر مقاوم را در سطح شهر ندهند. وی بیان داشت: هزینه پیشگیری یک دهم هزینه امداد و نجات است پس باید تمام نیرو و هزینه صرف پیشگیری شود.

۵ ساعت نخست وقت نجات دهندگان از زیر آوار

قدمی با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله وقت نجات دادن افراد زیر آوار 5 ساعت نخست، است افزود: پیشگیری را هر چقدر زودتر آغاز کنیم تا 10 سال آینده دغدغه حال را نداریم. وی گفت: در حال حاضر در تهران حدود سه هزار و 200 هکتار بافت فرسوده داریم. قدمی بیان داشت: در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده در شهر مردم همکاری لازم را ندارند ولی مذاکراتی برای دادن یک سری تسهیلات برای افرادیکه می‌خواهند بازسازی انجام دهند شده است.

     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران