پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466698 تاریخ : 1398/04/01-18:19:01
,13,
270 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

270 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شد

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 270 هزارتن کلزا به ارزش 900 میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا مهاجر افزود: از این میزان خرید کلزا تاکنون مبلغ 870 میلیارد تومان معادل 85 درصد پول کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی به حسابشان واریز شده است و بقیه بدهی به زودی پرداخت خواهد شد.

وی تولید کلزای سال زراعی گذشته را 340 هزارتن دانست و پیش بینی کرد که با وجود وقوع سیل و خسارت‌های وارده به این محصول، امسال 400 هزارتن کلزا در سطح 220 هزار هکتار از اراضی کشور تولید شود که نسبت به سال گذشته حداقل 15 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی عمده ترین استان‌های تولید کننده کلزا را گلستان، خوزستان، مازندران، ایلام، اردبیل و کرمانشاه برشمرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 160 هزارتن کلزا در استان گلستان، 43 هزار و 400 تن در خوزستان، 20 هزار تن در مازندران و 20 هزارتن از کشاورزان ایلام خریداری شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در پی وقوع سیل در کشور بیشترین میزان خسارت در محصول کلزا مربوط به استان گلستان بود به طوری که پیش بینی می‌شد 220 هزارتن کلزا از این استان خریداری شود که 160 هزارتن آن خریداری شد و حدود 60 هزارتن خسارت وارد شده است.

وی حجم خسارت محصول کلزا را تاکنون 77 هزار تن عنوان کرد و اضافه کرد: با وقوع سیل در ابتدای سال در استان‌های خوزستان 10 هزارتن کلزا، در مازندران پنج هزارتن و در ایلام دو هزارتن کلزا خسارت دیده و از بین رفته است.

مهاجر افزود: در سال زراعی 97 - 98 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا 3,440 تومان است که برای سال زراعی جاری 98 - 99 باید این میزان متناسب با افزایش نرخ تورم و هزینه‌های تولید همانند دیگر محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند. در غیر این صورت ممکن است که به دلیل کاهش رغبت کشاورزان سطح زیرکشت این محصول استراتژیک کاهش یابد.

به گفته وی، در سال زراعی 96 - 97 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا 2,740 تومان بوده است.

رشد 2.5 برابری سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی 98 - 99

مهاجر گفت: طبق سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی قرار است در سال زراعی جاری 98 - 99 سطح زیرکشت کلزا 500 هزار هکتار یعنی 2.5 برابر شود. بیشترین افزایش سطح زیرکشت مربوط به استان‌های گلستان، خوزستان، مازندران، ایلام، اردبیل، مرکزی، قزوین، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و رضوی می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران