پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2685 تاریخ : 1390/08/09-00:00:00
,7,
زمانی که دلار مهار بازار طلا را به دست می گیرد

زمانی که دلار مهار بازار طلا را به دست می گیرد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : الاکلنگ بازی بانک مرکزی اینبار در بازار جواب نداد، قیمت سکه و دلار همزمان در بازار رو به رشد است.

 به گزارش بانک و صنعت، تنها یک هفته بعد از اظهارات محمود بهمنی در رابطه با فروش ارز در بازار به نفع قاچاقچیان است، بازار سکه نیز به دنبال نرخ ارز تن به رشد قیمت ها داده است، این روند نشان از چیست؟ آیا شرایط پیش آمده ناشی از رشد قیمت طلا دربازار جهانی است؟ آیا پایان عمر قذافی به معنی رشد قیمت دلار در بازار جهانی بوده است؟ آیا آنچه در بازار اتفاق افتاده ناشی از اتمام حجت بهمنی و تن سپردن بانک مرکزی به فضای بازار باید تعبیر شود؟

فضای جهانی بازار طلا
نگاهی به بازار طلا نشان می دهد طی 10 روز گذشته قیمت طلا در بازار جهان سیر رو به رشدی پیدا کرده است به طوریکه هر گرم طلای 24 عیار در این دوره از حدود 51 دلار به 56 دلار افزایش پیدا کرده که نشان از رشد 10 درصدی قیمت این فلز گران قیمت در یک دوره 10 روزه است.
در همین دوره قیمت هر سکه بهار آزادی در بازار حدود 35 هزار تومان افزایش پیدا کرده است که نشان از رشدی حدود 6 درصد را نشان می دهد، که حاکی از رشد کندتر و عکس العمل آرام تر بازار داخلی به قیمت های جهانی است و البته همین پاسخ کند باعث شده است اندکی حجم حباب طلا در چند روز گذشته کمتر شود البته همین رشد آرام قیمت هر سکه بهار آزادی در 8 آبانماه به 597 تومان رسید یعنی مرز 600 تومان و جایی که بانک مرکزی حداقل تا چندی پیش به آن به عنوان خط قرمز نگاه می کرد.
البته دلیل اصلی این پاسخ کند بازار سکه به قیمت جهانی ثبات نسبی قیمت سکه در حدود یک ماه گذشته است که باعث میل نقدینگی به سمت بازار دلار شده بود و به طور حتم اگر روندافزایشی بازار ادامه پیدا کند دوباره شاهد تاثیر پذیری بازار سکه از قیمت جهانی خواهیم بود.
البته ثبت معاملات آتی سکه در بورس کالا از جمله مواردی است که می تواند به داغ شدن حتی غیر منطقی بازار معاملات نقد بازار سکه دامن بزند و فضای انتظاری بازارسکه به چشم انداز سکه 700 هزار تومانی چشم دوخته است که البته برای بانک مرکزی نقطه مطلوبی به نظر می رسد هرچند هیچ یک از مدیران این بانک حاضر نیست با صراحت به این مسئله اعتراف کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 398
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران