پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2647 تاریخ : 1390/08/05-00:00:00
,11,
تسهیلات ویژه برای ساکنان بافت های فرسوده

تسهیلات ویژه برای ساکنان بافت های فرسوده

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نوسازی و بهسازی واحدهای بافت های فرسوده شهرها، تسهیلات ویژه ای در اختیار ساکنان این گونه بافت ها، قرار می گیرد.

به گزارش بانک و صنعت، مجید کیان پور، در نشست ستاد توانمندی سازی سکونتگاههای غیر رسمی بندرعباس، اعطای تسهیلات بانکی را از جمله این تسهیلات بیان کرد. وی بیان کرد: به هر تعدادی که متقاضی برای دریافت این تسهیلات در بافت های فرسوده وجود داشته باشد، تسهیلات بانکی پرداخت می شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: برای بهسازی، نوسازی و ساخت واحدها به روش غیر صنعتی 200 میلیون ریال و ساخت واحدهای صنعتی 250میلیون ریال تسهیلات بانکی از طریق بانک های عامل ملی، سپه، صادرات، رفاه و ملت پرداخت می شود. وی ارائه تخفیف ویژه از سوی شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی را از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساکنان بافت های فرسوده، اعلام کرد. وی همچنین بر توانمندی سازی سکونتگاههای غیر رسمی و بافت های فرسوده شهری به ویژه شهر بندرعباس، تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و سیاست گذاری بتوان طرح های اثر بخش را در بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی دنبال نمود تا از این طریق سطح زندگی مردم بالا برود. معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه بازگشایی خیابان دلگشا در بندرعباس گفت: با مشارکت و همکاری شهرداری بندرعباس، استانداری هرمزگان و وزارت راه و شهر سازی نسبت به بازگشایی و تعریض این معبر اقدام می شود. کیان پور گفت: امیدواریم با این اقدام، گام مهمی برای رفع مشکل ترافیک و روان سازی آن برداشته شود. معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست 20 میلیارد ریال برای ساماندهی ، بهسازی و بازگشایی خیابان دلگشا در بندرعباس اختصاص داد.

مدیر فنی مشاور ناظر طرح ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهر بندرعباس نیز در این جلسه، گفت: 120 هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاههای غیر رسمی زندگی می کنند. کمال اطهاری ،افزود: 12 محله در شهر بندرعباس دارای سکونتگاه غیر رسمی است که مردم در آن ساکن هستند. وی، با بیان اینکه سکونتگاهها و محلات آن از وضعیت خوبی از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیستند، بیان کرد: برخی محلات در حاشیه شهر، برخی در ارتفاعات و برخی نیز در فضای خطرناک واقع می باشند. وی با بیان اینکه متوسط درآمد اغلب مردم ساکن در سکونتگاههای غیر رسمی 57 درصد متوسط درآمد سایر مردم شهر بندرعباس است ، گفت: اغلب ساکنان این سکونتگاهها به سه دهک پایین درآمدی جامعه تعلق دارند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان هرمزگان نیزضمن تاکید برساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهر بندرعباس، بیان داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است لیکن می بایست در روند آن تسریع شود. فرشید دستوان، انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی برای ساماندهی این سکونتگاهها را از اقدامات صورت گرفته اعلام کرد. هم اینک چهار مشاور، طرح آزمایشی ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهر بندرعباس را اجرا می کنند. استان هرمزگان حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد که یک سوم آن در بندرعباس ساکن هستند

.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران