پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2628 تاریخ : 1390/08/03-00:00:00
,1,
اشتغال زایی دفاتر پست بانک در روستاها

اشتغال زایی دفاتر پست بانک در روستاها

دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک ایران با ارائه خدمات متنوع و نوین بانکی موجب کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها شده و تولید و اشتغال را در روستاها رونق می دهد.

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،مهندس اسماعیل نجار استاندار کرمان در دیدار دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک و هیات همراه با وی در استانداری این استان ضمن بیان این گفت: کارها و اقدامات بسیار خوبی توسط پست بانک در روستاها انجام شده و همه باید از این بانک مردمی و بی ادعا در توسعه خدمات بانکی در روستاها حمایت و پشتیبانی کنیم و کمک کنیم تا امکانات و خدمات دستگاه ها و سازمان ها را از طریق دفاترخدمات بانکی پست بانک به روستائیان ارائه کنیم.
وی اظهار داشت: واگذاری خدمات دستگاه ها و سازمان ها به دفاتر خدمات بانکی پست بانک و ICT در روستاها موجب فراهم نمودن دسترسی عمومی روستائیان و همچنین افزایش درآمد کارگزاران دفاتر مذکور می شود که بایستی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.
کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان و رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان در این نشست اظهار داشت: درصدد هستیم تسهیلات لازم را از طریق استانداری در اختیار کارگزاران دفاتر ICT روستائی بگذاریم تا آنان بتوانند نسبت به راه اندازی و تجهیز دفاتر در روستاهای استان اقدام نمایند.
گفتنی است در این دیدار دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این بانک اظهار داشت: سهم درآمدی دفاترخدمات بانکی روستائی به دلیل نبود بانک در روستاها و ارائه خدمات نوین بانکی درحال افزایش است و پس از اطلاع رسانی های لازم هموطنان استقبال خوبی از خدمات بانک در این دفاتر می کنند.
وی افزود: رویکرد اصلی پست بانک در روستاها استفاده از زیرساخت های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت ارائه خدمات متنوع به هموطنان روستائی است.
دکتر محبیان با اشاره به پرداخت یارانه اکثر روستائیان توسط پست بانک و ایجاد 8 هزار دفتر شهری و روستائی تا پایان برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: یکی از نقاط امید اشتغال زائی دولت در مناطق روستائی، ایجاد دفاتر خدمات بانکی در سطح روستاها و شهرهای کشور است.
مدیرعامل پست بانک عنوان کرد: با 14 هزار و 500 دفتر و شعبه بزرگترین شبکه بانکی کشور در اختیار این بانک می باشد که جهت توسعه خدمات بانکی در روستاها نیازمند حمایت همه جانبه بویژه از محل منابع استانی هستیم و برای تاسیس و تجهیز دفاتر تسهیلات ارزان قیمت به کارگزاران واگذار می کنیم و آمادگی داریم تا به نمایندگی از دستگاه ها به صورت واسطه ای خدمات آنان را در روستاها ارائه کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: می توانیم تعداد دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک استان کرمان را به 1000 دفتر برسانیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران