پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2620 تاریخ : 1390/08/03-00:00:00
,8,
۳ دلیل شروع به کار امروز شاخص بورس با رشد 33 واحدی

پس از ۳ روز منفی و از دست دادن ۳۳۰ واحد بررسی شد:

۳ دلیل شروع به کار امروز شاخص بورس با رشد 33 واحدی

شاخص بورس بعد از دست دادن 330 واحد در سه روز گذشته و نزول به کانال 25 هزار واحدی، شاهد رشد ارقام در شروع معاملات امروز به سه دلیل عمده بود.

 

به گزارش  بانک و صنعت ،سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی شرکت های بورسی در حالی طی سال جاری با حداقل بازدهی و حتی زیان روبرو شده اند که در هفته های گذشته با ریزش شدید قیمت ها و متغیرها نگران تر شدند .
این جریان منفی که متأثر ازعوامل دورن و برون سازمانی متعدد و آشنا برای همه فعالان بود منجر به ریزش پی در پی شاخص در چند ماه گذشته شد.بطوری که با نزول روز گذشته ارقام شاخص به کانال 25 هزار واحدی، میانگین بازدهی 16 درصدی سرمایه گذاری در بورس به حدود 5 درصد رسید که با خروج بخشی از سرمایه ها و افزایش نگرانی ها همراه بود.
با این همه و در شرایطی طی سه روز گذشته 330 واحد از اعداد دماسنج بازار سهام کاسته شده که شروع معاملات امروز به سه دلیل عمده با رشد قیمت سهام برخی شرکت ها و شاخص همراه بود.
اولین عامل ناشی از منتفی شدن سئوال مجلس از رئیس جمهور است که موجب کاهش فشارهای سیاسی و در نتیجه کمرنگ شدن اندک جو روانی منفی حاکم دربازار سهام شده است.
علاوه براین رو شدن توخالی بودن جنبه دیگری از سناریوی هالیودی آمریکا در اتهام به ایران بود که روز گذشته با اعلام رسمی عدم ارتباط فرد متهم در دادگاه و انعکاس بین المللی آن همراه بود،می تواند موجب توقف فشارهای مغرضانه آمریکا و غرب شود.  
عامل سوم هم ناشی از به کف رسیدن بهای سهام اغلب شرکت های بزرگ و آینده دار و جذاب شدن این دسته شرکت ها برای خرید توسط سهامداران حقوقی و سرمایه گذاران حقیقی پر ریسک است،چرا که در همین فروردین و اردیبهشت ماه بسیاری از سهامی که الان با کاهش شدید قیمت روبرو شده اند، قابل خرید آن هم به قیمت بالاتر نبودند.
به هر حال در نتیجه این سه عامل مشخص و دیگر عوامل، شاخص کل بورس تاکنون با 33 واحد رشد به عدد 25 هزار و 908 واحد رسیده که در سایه رشد قیمت و اثر مثبت شرکت هایی چون سرمایه گذاری غدیر، ملی مس،بانک های پارسیان و انصار و فولاد مبارکه به دست آمده و باید دید در پایان معاملات به این رشد اضافه خواهد شد یا روند آن تغییر خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران