پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2610 تاریخ : 1390/08/02-00:00:00
,2,
سازمان های رسمی دنیا نمی توانند بانک مرکزی ایران را تحریم کنند

سازمان های رسمی دنیا نمی توانند بانک مرکزی ایران را تحریم کنند

رییس کل بانک مرکزی در خصوص تسهیلات مسکن خبرنگاران گفت: پیشنهاد ارایه تسهیلات ساخت مسکن برای خبرنگاران ارایه شده و مشکلی در خصوص آن نداریم و می توانیم تا سقف 45 میلیون تومان تسهیلات ارایه دهیم.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقدیم سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های رسمی دنیا نمی توانند بانک مرکزی ایران را تحریم کنند.

به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت، دکتر محمود بهمنی' روز دوشنبه در حاشیه دوازدهمین نشست شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی افزود: بانک مرکزی نهادی مستقل است و تحریم آن غیرقانونی است و نباید به جرم آنکه فردی ادعایی واهی دارد، اقدام به تحریم این نهاد کرد.
بهمنی افزود: بانک مرکزی تمام اقدام های لازم در این زمینه را انجام داده است، اما اعتقاد داریم که سازمان ملل متحد اقدام به تحریم نخواهد کرد.
** بازار ارز
بهمنی با بیان آنکه قیمت ارز در بازار متعادل می شود، اظهار داشت: نرخ ارز تابع شرایط عرضه و تقاضا است، ضمن آنکه عوامل متعددی بر روی آن تاثیر دارد.
وی از برنامه ریزی جدید بانک مرکزی برای متعادل تر شدن بازار ارز خبر داد و گفت: این برنامه ها به زودی اعلام می شود و افزایش عرضه نیز انجام خواهد شد.
** نرخ تورم
رییس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم گفت: نرخ تورم در مهرماه کمی بالاتر از ماه پیش از آن بود ، اما هنوز نرخ آن مشخص نشده است.
** نرخ سود سپرده
بهمنی در خصوص افزایش نرخ سود سپرده های بانکی گفت: پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده های بانکی هفته گذشته در شورای پول و اعتبار مطرح شد ، اما این شورا تنها با افزایش نرخ سود اوراق مشارکت و گواهی سپرده عام موافقت کرد.
به گفته ی وی افزایش نرخ سود سپرده ها به صورت مجدد در شورای پول و اعتبار مطرح می شود و رشد نرخ سود متناسب با میزان تورم خواهد بود.
** اعلام آمار
رییس کل بانک مرکزی در خصوص اعلام مجدد آمارازسوی بانک مرکزی اظهار داشت: هر چند مجلس باردیگر بانک مرکزی را برای اعلام آمار و نرخ تورم مجاز اعلام کرد، اما این امر هنوز به بانک مرکزی اعلام نشده است.
** اجرای تبصره 28 بودجه
بهمنی درباره گلایه بخش خصوصی از اجرا نشدن تبصره 28 بودجه گفت: بانکها و هیات مدیره آنها اختیار دارند درخواست دریافت تقسیط معوقات را بررسی و با توجه به شرایط آنها را عملی کنند.
به گفته ی وی باید این امر را در نظر داشت که بانکها نمی توانند تمام معوقات را تقسیط کنند.
** دریافت پول نفت با ارز روپیه
وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است هند هزینه خرید نفت خام ایران را به صورت روپیه پرداخت کند، اظهار داشت: هند باید در مبادلات نفتی، پول نفت را به ارزی که ایران تعیین می کند ، پرداخت کند، اما این امکان وجود دارد کالایی را از این کشور وارد کنیم که نیاز به ارز روپیه داشته باشد.
به گفته ی وی ایران به طور عام درآمدهای نفتی خود را در قالب ارزهای یورو، دلار و ارزهای رایج دریافت می کند.
** تسهیلات مسکن برای خبرنگاران
رییس کل بانک مرکزی در خصوص تسهیلات مسکن خبرنگاران گفت: پیشنهاد ارایه تسهیلات ساخت مسکن برای خبرنگاران ارایه شده و مشکلی در خصوص آن نداریم و می توانیم تا سقف 45 میلیون تومان تسهیلات ارایه دهیم.
به گفته ی وی هم اکنون بانک مرکزی در حال بررسی تسهیلات خرید مسکن برای خبرنگاران است و پیشنهاد آن را یک بار در شورای پول و اعتبار مطرح کرده و قرار است در جلسات بعدی نیز این پیشنهاد به صورت مجدد مطرح شود.
بهمنی میزان تسهیلات پیشنهادی برای خرید مسکن خبرنگاران را 35 میلیون تومان اعلام کرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران