پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2544 تاریخ : 1390/07/26-00:00:00
,15,
ضریب نفوذ 32.66 در صدی اینترنت در ایران

سازمان فناوری اطلاعات

ضریب نفوذ 32.66 در صدی اینترنت در ایران

مدیر کل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: براساس تعریف اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما 32.66 درصد است.

به گزارش بانک و صنعت، امیر حسین محبعلی در همایش فنی و ارتباطی تجارت و اقتصاد الکترونیکی به تشریح وضعیت شاخص‌های زیرساخت فنی و ارتباطی تجارت الکترونیکی ایران پرداخت.
مدیر کل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران به قرائت بخشی از پروژه سنجش شاخص‌های فناوری اطلاعات که از سوی سازمان فناوری اطلاعات تهیه شده پرداخت.
محبعلی در این همایش گفت:‌ در حوزه فرابخشی و مرتبط با کسب وکار تجارت الکترونیک، چهار شاخص در برنامه پنج ساله چهارم تعیین شده بود.
وی اظهار داشت:‌ عملیات پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات با جامعه آماری خوبی انجام شده و توانسته‌ایم از 890 دستگاه گزارش عملکردی اخذ کنیم .
مدیر کل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در این سنجش یک هزار و 214 دستگاه اجرایی شناسایی شده و از 893 دستگاه اطلاعات دریافت شده است.
وی در ادامه به بیان بخشی از دستاوردهای این سنجش در خصوص تجارت الکترونیک پرداخت و یادآور شد که این آمار تا انتهای سال 89 است.
محبعلی اظهار داشت:‌ براساس دستاوردهای این سنجش، نسبت ترافیک داده داخل کشور به کل ترافیک کشور، 85 درصد به اهداف برنامه چهارم رسیده‌ایم.
وی گفت: همچنین در پایان برنامه چهارم پهنای باند بین‌الملل با ظرفیت 25 گیگا بایت مورد انتظار بود که میزان 26.8 گیگابایت محقق شد و این هدف از برنامه با 104.4 درصد محقق شده است.
مدیرکل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص شاخص ضریب نفوذ کاربران اینترنت اظهار داشت:‌ضریب نفوذ کاربران اینترنت شاخص پر چالشی است که اعداد و ارقام در این خصوص بیان می‌شود.
وی ادامه داد: در این خصوص رقم 32.66 عددی است که مرکز توسعه فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده و این عدد براساس تعریفی است که itu (اتحادیه جهانی مخابرات)‌ از ضریب نفوذ اینترنت اعلام کرده است.
محبعلی تصریح کرد:‌این تعریف به معنای تعداد کاربران بالای 6سال که با هر روش و هر فناوری در طول یکسال به اینترنت وصل می‌شوند.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران