پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327261 تاریخ : 1397/01/07-15:03:14
,13,17,
2500 میلیارد ریال برای تولید گوشت عشایر اختصاص یافت

2500 میلیارد ریال برای تولید گوشت عشایر اختصاص یافت

رئیس سازمان امور عشایر گفت: 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز در جامعه عشایر کشور اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،‌ کرمعلی قندالی روز سه شنبه در بازدید از مناطق عشایری شهرستان های زرندیه و ساوه افزود: توانمندی و بهبود اقتصادی عشایر از برنامه های مهم دولت است و در این راستا برای کشت گیاهان دارویی و توسعه صنایع دستی و گردشگری در مناطق عشایری کشور در سال جاری راهبردهای مشخصی تعریف شده است. 

وی گفت: عشایر استان مرکزی به خصوص عشایر مناطق زرندیه و ساوه در تامین بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز استان نقش محوری دارند و به منظور بهره وری بیشتر صنعت پرواربندی در این شهرستان ها 20 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد اختصاص یافته است. 
قندالی افزود: مرحله چهارم طرح عمرانی مجتمع آبرسانی حوزه عشایری زرندیه با 25 درصد پیشرفت تامین آب مورد نیاز 14 کانون جمعیتی با یک هزار و 200 نفر و 200 خانوار را برعهده دارد و تسریع در تکمیل آن ضروری است. 
وی گفت: برای اجرای این طرح آبرسانی 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که تامین کننده آب مورد نیاز 120 هزار راس دام عشایر این منطقه است. 
رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: تامین تانکرهای آبرسان برای مناطق عشایری کشور از برنامه های این سازمان در سال جاری است و تجهیزات فنی شامل یک تانکر اب رسان و یک خودروبرای عشایر منطقه زرندیه اختصاص می یابد. 
قندالی در سفر یک روزه به زرندیه از روند فعالیت واحدهای دامپروری در روستای حاجی آباد وکیلی زرندیه بازدید و با خانواده شهید سید حمید موسوی خوشدل از جامعه عشایر این شهرستان دیدار کرد. 
جمعیت عشایری استان مرکزی پنج هزار نفر در قالب 770 خانوار است که با بهره مندی از 330 هزار راس دام سبک‌ سالانه افزون بر پنج هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند. 
عشایر استان مرکزی متشکل از ایلات شاهسون، مغان، سنگ سری، کرد کلهر، زند راوه ای،‌ زلکی خمین و یک طایفه مستقل به نام کله کوهی است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 454
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران