پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450007 تاریخ : 1397/12/07-15:22:59
,13,
250 کانتینر گوشت توقیفی در بنادر ترخیص می شود

وزیر جهاد کشاورزی:

250 کانتینر گوشت توقیفی در بنادر ترخیص می شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موجودی گندم کشور بیشتر از میزانی است که ابلاغ شده است گفت: 250 کانتینر گوشت که به دلیل مشکلات ارزی در بنادر متوقف بود با حل این مشکلات، ترخیص می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمود حجتی در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: برخی مطرح می کنند که قیمت کالاهایی که ارز 4200 تومانی می گیرند، به جامعه هدف اصابت نکرده و گران به دست آنها می رسد، در حالی که قیمت ذرت بیش از 60 درصد رشد داشته، هزینه حمل و نقل نیز از 80 تومانی برای هر کیلو گوشت به 250 تومان رسیده و هزینه انتقال ارز هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او در عین حال افزایش قیمت گوشت قرمز را با توجه به میزان افزایش هزینه های تولید این محصول غیرمنطقی دانست و افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز غیرقابل قبول است و ارتباطی نیز به حجم واردات ندارد، قاچاق هم که می گویند باعث افزایش قیمت شده درست نیست، چرا که 58 میلیون دام سبک تولید می شود، در حالی که حجم قاچاق حدود یک میلیون راس است و این مقدار نمی تواند نقش آنچنانی در قیمت ها داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات در توزیع گوشت اظهار کرد: زمانی که تفاوت قیمت بین گوشت توزیعی و بازار وجود دارد و توزیع هم به صورت باز و محدود باشد، این مشکلات رخ می دهد که برخی برای رفع آن پیشنهاد توزیع کوپن دادند که رد شد و حال نیز توزیع هدفمند گوشت ضرورت دارد.

حجتی با اشاره به انتقادات به عدم ترخیص گوشت در بنادر افزود: در هفته گذشته 116 کانتینر ترخیص شد و 170 کانتینر جدید نیز وارد شد و اینطور نیست که تعدادی کانتینر به طور ثابت در بندر مانده باشد.
او در عین حال گفت: اما در این بین، 550 کانتینر به دلیل مشکلات تامین ارز در بنادر مانده است که با اقدامات صورت گرفته مشکل 250 کانتینر آن حل شد.
او افزود: در حالی مطرح می شود در واردات گوشت انحصار وجود دارد که 97 شرکت گوشت گوساله و 170 شرکت گوشت گوسفندی وارد کشور کرده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 427
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران