پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491426 تاریخ : 1398/07/09-15:52:53
,13,
25 هزار تن چای ایرانی امسال تولید شد

25 هزار تن چای ایرانی امسال تولید شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون 111 هزار و 818 تن چای سبز خریداری‌ و از این میزان برداشت 25 هزار و 158 تن چای خشک استحصال‌شده که 5 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حبیب جهانساز با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار روز گذشته تاکنون 111 هزار و 818 تن چای سبز خریداری‌شده که 56 هزار و 590 تن برگ سبز درجه 1 و 55 هزار و 223 تن برگ سبز درجه 2 بوده است.

وی افزود: از این میزان برداشت چای سبز 25 هزار و 158 تن چای خشک استحصال‌شده که 5 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

309 میلیارد تومان ارزش  برگ سبز خریداری‌شده

رئیس سازمان چای کشور ارزش ریالی برگ سبز خریداری‌شده را 309 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: میزان مطالبات پرداخت‌شده به کشاورزان نیز  253.7 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 82.7 درصد آن پرداخت‌شده است.

وی، گفت: پس از پایان برداشت، به منظور به‌زراعی باغات چای، 18 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد در نظر گرفته شده که از طریق صندوق تخصصی حمایت از صنعت چای در مرحله اول به چای‌کاران پرداخت خواهد شد و خوشبختانه قابلیت پرداخت بیشتر و بدون سقف در مراحل بعدی وجود دارد.

جهانساز ادامه داد: با پرداخت  18 میلیارد تومان تسهیلات، حدود 5 هزار هکتار عملیات به‌زراعی انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه باغات چای کشور قدیمی هستند و لازم است پس از 18 تا 20 سال کف‌بر شوند، افزود: عملیات به زراعی شامل انواع هرس ازجمله کف‌بُر، کمربُر و سربُر است و این عملیات سبب افزایش عملکرد حداقل 10 تا 20 درصدی خواهد شد؛ همچنین افزایش کمیت و کیفیت باغات را در پی دارد.

وی بابیان اینکه عملیات به‌زراعی باغات چای فقط مخصوص باغات فعال فعلی نیست، گفت: حدود 5 تا 6 هزار هکتار باغات رهاشده چای در کشور وجود دارد و برنامه‌ریزی‌شده پس از عملیات به زراعی، کف‌بُر و به‌روز کردن، این باغات وارد چرخه تولید شوند.

جهانساز افزود: 85 درصد هزینه طراحی اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار برای باغات نیز به‌صورت بلاعوض از سوی دولت به باغاتی که پروانه بهره‌برداری دارند، پرداخت می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران