پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452855 تاریخ : 1398/01/24-16:52:58
,10028,
25 موسسه خصوصی برای جذب کمک به سیل زدگان معرفی می شود

معاون دادستان کل کشور:

25 موسسه خصوصی برای جذب کمک به سیل زدگان معرفی می شود

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از موافقت هلال احمر با اعطای مجوز به 25 موسسه خصوصی برای دریافت کمک های مردمی به سیل زدگان خبر داد و گفت: اسامی این موسسات اعلام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از قوه قضاییه، جواد جاویدنیا گفت: برای بهره گیری از توان معتمدان مردم و چهره‌های سرشناس که فاقد موسسه ثبت شده هستند، با رایزنی‌های انجام شده و پیشنهادهای واصله از خیرین، در جلسه‌ای با حضور مسئولان هلال احمر مقرر شد اسامی 25 موسسه خصوصی که مجوز دریافت کرده‌اند یا از این پس مجوز دریافت می‌کنند رسما در سایت هلال احمر، اعلام شود.

وی افزود: از این طریق چهره‌ها می‌توانند از طریق همکاری با موسسات دارای مجوز، مشارکت فعال و قانونمند در امدادرسانی داشته باشند؛ ضمن اینکه هدایت کمک‌ها به صورت متمرکز و یکپارچه و با نظارت قانونی لازم انجام پذیرد.
معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: ستاد عتبات عالیات نیز با هماهنگی هلال احمر برای جذب کمک‌های مردمی، حساب متمرکزی را برای مواکب اعلام کرده است که جذب همه کمک‌های مردمی برای مواکب فقط از آن طریق مجاز خواهد بود و با همکاری هلال احمر مجوز لازم برای این حساب صادر شده است.
به گزارش ایرنا جاویدنیا هفته گذشته نیز اعلام کرد که سازمان بسیج مستضعفین با توجه به ماموریت‌های ابلاغی، به شکل متمرکز شماره حسابی را اعلام کرده و با هلال احمر هماهنگ کرده تا از هرگونه موازی کاری، تداخل ماموریت‌ها و توزیع نامطلوب کمک ها جلوگیری شود. به صورت رسمی حسابی به نام «حوادث غیرمترقبه سازمان بسیج» مورد تایید قرار گرفت. همه پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی ضمن هماهنگی با رده‌های مربوطه می‌توانند از طریق این حساب به جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام کنند.
وی افزود: تبلیغات مراجعی که دارای مجوز هستند در فضای مجازی و رسانه‌ها بلامانع است، البته مجوز آنها باید مورد احراز قرار گیرد و در صورتی که ادعا کنند که دارای مجوز هستند، اما مجوز نداشته باشند، از آن جایی که بانک اطلاعاتی از حساب‌های مسدود شده و حساب‌های دارای مجوز داریم و دائم در حال رصد هستیم، ضمن مسدودسازی این حساب ها برخورد قانونی لازم با آنها انجام می شود.
معاون دادستان کل کشور به مردم و سازمان ها سفارش کرد تا بدون اخذ مجوز، به تبلیغات حساب‌های خود و جمع آوری وجوه در فضای مجازی و خارج از آن اقدام نداشته باشند، در غیر این صورت اقدام قانونی انجام خواهد شد. 
وی افزود: در مواردی هم اعلام شد که افرادی در فضای مجازی تبلیغاتی مبنی بر جمع آوری کمک‌های غیرنقدی انجام دادند که در این خصوص مردم هوشیار باشند و کمک‌های غیرنقدی خود را به سازمان‌ها و نهادهای شناخته شده‌ای ارائه کنند که دارای مجوز هستند و از ارسال کمک‌های غیرنقدی به افراد غیر مجاز خودداری کنند.
معاون دادستان کل کشور گفت: از مردم تقاضا داریم همه موارد تبلیغات یا آگهی جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی غیرمجاز را در فضای مجازی از قسمت شکایات پورتال معاونت فضای مجازی کشور یا پورتال پلیس فتا فورا گزارش دهند. همچنین سایت‌های خبری و آگهی و پذیرندگان آگهی تبلیغاتی نیز از هرگونه تبلیغ جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی غیرمجاز خودداری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 401
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران