سازمان خصوصی سازی طرح اعتباری نوید پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت یک سرویس خوب؛ سرآغاز پیروزی همراه بانک تمام عیار بیمه تجارت نو موسسه اعتباری کوثر
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
شماره: 410724 تاریخ : 1397/08/12-10:53:35
,10027,
2400 شکایات از شرکت‌های بیمه

براساس آمار معاونت نظارتی بیمه مرکزی؛

2400 شکایات از شرکت‌های بیمه

تعداد شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه نخست امسال به 2 هزار و 400 شکایت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با 414 شکایت در هفت ماهه نخست سال 1397 است که با توجه به سهم حدود 30 درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.

این تعداد شکایت 18.01 درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن 23 روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، 155 شکایت وارد و 251 شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به 8 شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.

بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با 182 شکایت (9.14 درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، 71 شکایت وارد و 80 شکایت دیگر ناوارد بوده است.

همچنین تاکنون به 31 شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز 14 روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.

بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه 170 شکایت از این شرکت (7.39 درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت 66 شکایت وارد و 84 شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات 19 روز بوده است.

اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها 8 شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و 2 شکایت ناوارد بوده و هنوز به 5 شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات 47 روز اعلام شده است.

همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد 11 شکایت بوده که از این تعداد 2 شکایت وارد و 3 شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف 4 روز به شکایات رسیدگی کرده است.

البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی 62 روز، بیمه آرمان 60 روز و بیمه میهن 59 روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف 3 روز، بیمه تجارت نو ظرف 4 روز و بیمه آسماری ظرف 5 روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت 23 روز بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:
Memory usage: 201
!تسهیلات شما آماده است اپلیکیشن پرداخت صاپ کسب رتبه یک توانگری مالی توسط بیمه سرمد موسسه اعتباری ملل پست بانک ایران بانک خاورمیانه